Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 7470 ggr
[littleoldme]
0

p-stav.. blödningar

Jag satte in en p-stav för 5 månader sedan…

Efter två veckor började blödningarna… och de har varit konstanta sedan dess… inte uppehåll ens en halv dag.

Barnmorskan sa, ge det ett halvår, försööök stå ut, blödningen kan sluta. Trodde inte på henne, ville ha ett andra svar :P Ringde mödravården och fick prata med en annan barnmorska, som sa samma sak… haha

Såå…jag har känt mig ofräsch i 5 månader, varit nära att ge upp femtioelvatusen gånger, fått svampinfektion pga trosskydden…men…

För en vecka sedan slutade blödningen! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta av lycka…haha. Självklart kan den komma tillbaka, det vet man ju inte, men jag har inga blödningar just nu…

Vet inte hur jag stod ut så länge som jag gjorde…

Nu hoppas jag bara att blödningen inte kommer tillbaka… håll tummarna åt mig. För annars fungerar de perfekt. Mitt humör är normalt… äntligen något som kanske fungerar för mig…!

Edit… skrev fel, rättat mig själv :)

ettlitetalias
0

Håller tummarna! 3 månader av blödningar är det längsta jag någonsin stått ut med :O

Ruzicka
0

Åh, grattis! Det vore superbra ifall det fungerade för dig! Jag hoppas att det håller i sig. Det är så jobbigt när man inte har ett preventivmedel man är bekväm med.

För mig funkade det inte alls. Min mens slutade direkt, men det gjorde allt annat också. >.< Jag blev snustorr i underlivet och vi skall inte ens prata om att försöka ha sex.. Jag tog ut den vid nyår men ändå har min kropp inte stabiliserat sig. >.< Det var ett lite väl bra preventivmedel för mig, det gjorde så att jag inte ens kunde ha sex i 6 månader (och inte har det slutat än, trots att den är ute sedan 3 månader.. >.<).

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Anonym
0

Jag blev bl a, hårig som en kille i…. arslet! Skrikandes Och självklart försvann det inte när den togs ur. Värsta upplevelsen i mitt liv, jag blev även psycho! Detta var 2002 så det kanske har ändrats till det bättre?

[littleoldme]
0

# 3 Hårighet är ingenting jag märkt av, tack gode gud…

Däremot är blödningen tillbaka, med besked :( Värk och skyfall… blir så trött…

Mår som en prinsessa annars, påverkar inte humör eller något annat. Mår prima och har det underbart… förutom den f*rbannade blödningen som är tillbaka…

Tillbaka till: Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, och denna gången inte på grund av lycka :(

Ratlings
0

Håller tummarna! :)

Jag hade p-stav 2007 och hade konstant blödningar i 8 månader innan jag gav upp.. Fick då cerazette som gav mig yttligare blödningar i 2 månader innan jag sa tvärstopp - och fick novletta istället haha Tungan ute

// Lise
When nothing goes right, go left!

Lynxkissen
0

Hoppas det går bra för dig!

För mig blev det stora bekymmer med! Jag blödde konstant, inte mycket, men kände mig ofräsch jämt! Jag var då 15 år och min mamma tvinga mig att jag skulle ha kvar staven tills jag var 18, doc hade jag endast 3 blödfria dagar under de tre åren :(