Zoely
Hej!
Ska börja med p-piller för första gången nu när min mens kommer. Var på UM idag och fick recept utskrivet. Blev rekommenderad Zoely, så det fick det bli. Jag hade aldrig hört talas om det innan hon tog upp det, men enligt henne ska det vara ett väldigt bra och säkert p-piller.
Det jag undrar är om någon här har några erfarenheter av Zoely? Det är ganska nytt och jag har inte lyckats hitta några personliga åsikter om det på några andra forum. Till er som använder Zoely, har det uppstått några biverkningar? Eller fungerar det bra?
Tacksam för svar!
/ Majson
Jag fick prova Zoley precis när det kom ut i slutet av förra året. Det är ett p-piller som ska vara väldigt mycket mildare än andra kombinerade p-piller och det är färre dagar utan hormon vilket gör det extra säkert.
Personligen så fungerade det inte öht för min del. Jag mådde sååå dåligt av det. Det största problemet för mig var att jag tappade sexlusten TOTALT, och det var ju ett stort problem då jag skaffad det enbart som preventivmedel, alltså för att kunna ha sex utan kondom med pojkvännen, men eftersom jag inte ville ha sex så var det ju värdelöst. Sedan blev jag väldigt nedstämd, påväg att hamna i depression igen. Som tur var uppmärksammad ejag det och slutade innan det gick för långt.
Nu är det visserligen så at tjag provat flera olika typper av p-piller och klarar inte av kombinerade. Det var därför min barnmorska ville jag skulle testa dessa som var mildare, men det fungerade inte för mig ändå. Äter nu mini-piller och även det är gränsfall för mitt mående. Så jag är väl sån som helst enkelt inte klarar kombinerade alls.
Medarbetare på westernridning.ifokus