Biverkningar av cilest?
Jag har ätit Cilest i strax över 4 års tid, allt har fungerat jättebra fram tills nu. Känner ett obehag i kroppen och ett diffust illamående och allt blir bättre när jag har uppehåll för "mensen". Det känns som om biverkningarna har kommit väldigt sent, kan dom göra det?
Har pratat med min sambo om detta men vi har inte kommit fram till någon lösning, båda vill att jag ska sluta med mina p-piller men vad ska vi ersätta det med? Känner inte att det finns något annat som passar mig och jag vill att kroppen ska återgå till det "normala" efter att man valt att sluta med preventivmedlet vilket det oftast gör med p-piller…
Det kanske låter som en baggis men jag mår väldigt dåligt över detta och känner mig väldigt frustrerad..
Någon som har förslag på vad man kan hitta på? Och kan det verkligen vara biverkningar från mina p-piller?
Tack på förhand :)

Ja det kan vara biverkningar, de kan komma på en gång eller smygande, eller bara plötsligt dyka upp efter år av användande.
Qui dormit, non peccat
Kroppen förändras ju med åren, och hormonnivåerna likaså. Det är troligen pillrena, ja.