Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettgynekologsnack
Läst 10412 ggr
[Yrva]
0

Svullen och blöder efter sex?

Hej!

Måste bara få fråga något som jag är orolig över. Idag hade jag sex med min pojkvän för första gången. Båda var med på det och kände sig redo.

Men jag har aldrig till exempel onanerat förut, så jag var ju jättetrång och han fick nästan inte in den. När han väl kom in, pressade han sjukt mycket och det gjorde jätteont. Efteråt upptäckte vi att jag blödit. Det var blod på lakanet, är det normalt? För det var inte min mens då jag inte har den längre på grund av anoriexian.

Sen nu efteråt känns det fortfarande som om jag har halva hans "sak" inuti mig, för jag är svullen och det gör fortfarande ont!

Är detta normalt!?

LaSadie
0

Är det första gången så känns del speciellt ett litet tag :)

Om du var trång kan det varit för att dels var första gången och att du spände dig.

Araminta
0

:) Det kan göra ont ett tag och det är normalt att man blöder. Jag gjorde dock inte det. Men jag hade sjukt ont i ca 2 dagar. :P Men andra gången jag hade sex så gick det hyffsat bra faktiskt. :P

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

JohannaEkroth
0

Jag blödde första gången och det gjorde ont och man kände sig olustig efteråt, precis som du beskriver. Det är helt normalt.

I slidan finns något som heter mödomshinnan som går sönder vid första samlaget, då kan det uppstå en blödning. Så det är helt normalt.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Viccan92
0

Vet att detta är lite OT men hur ont gör det? Har varit tillsammans med min pojkvän i snart 2mån och jag vill ha sex med honom inom en inte alltför snar framtid men jag är otroligt orolig.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

LaSadie
0

#4 Jag fick inte ont eller blödde. Tror det är individuellt

Araminta
0

de är värt smärtan jag lovar. :D jag tyckte det kändes som kraftig mensvärk. :P Men det är olika. Men du måsta försöka slappna av. Ta djupa andetag och meddela honom att han måste ta det försiktigt, så han inte gör illa dig. :)

Cindy
6

Blödningen beror på att du var trång och inte tillräckligt upphetsad, så det lilla vecket i slidmynningen som kallas mödomshinnan har brustit och troligen har också lite bristningar i slemhinnan i slidan uppkommit.

Det är normalt men det är viktigt att du låter slidan läka ordentligt innan du har sex igen, annars kommer det fortsätta göra ont.

Nästa gång ni har sex så ska ni vänta med samlag tills du är upphetsad och våt, och använd gärna ett glidmedel (finns på Apotek) så det blir mindre friktion. Ha samlag bara om du är upphetsad och om det känns skönt!

Och du ska aldrig låta honom pressa på om det gör ont! Det kan lätt bli så i början av ens sexliv att man inte vågar säga ifrån och avbryta, eftersom man inte vill "svika" killen. Men sex är något ni båda ska njuta av, så ta det lugnt och njut av att utforska varandras kroppar. Gör det ont så säg till din kille att ni får fortsätta med förspelet ett tag till om det ska gå.

Ingen kille vill att tjejen ska få ont av samlag! Men han vet inte att det gör ont om du inte säger ifrån, så var inte rädd att berätta för honom hur det ligger till.

Vänliga hälsningar
Cindy

JohannaEkroth
0

#4 Var inte orolig för att det ska göra ont, tänk på att det ska vara skönt.

Så ont som det framstår att det gör, gör det inte.

Är du orolig att det ska göra ont så är det större chans att du blir torr i slidan. Man kan använda lite glidmedel eller intim massageolja eller någon matolja om man är rädd för att det ska göra ont.

Då glider det lättare.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Cindy
1

#8 Oljor skulle jag inte rekommendera, det lägger sig som en hinna i slidan och slår ut slidans goda bakterieflora. Glidmedel som är vatten- eller silikonbaserade är anpassade för slidan, och vissa sorter har också mjölksyra som är toppen för bakteriefloran.

Vänliga hälsningar
Cindy

Araminta
0

tycker att saliv funkar bäst ja :P

Araminta
0

dock beror de på att jag är allergisk mot glidmedel, även de som är på kondomer :/

[Tovab]
1

Första gången gjorde ont på mig, men efter vi hållt på ett tag blev det skönt. Blödde även.

Men andra gången var det mest bara skötn och nu är det bara skönt. :)

[silkesnosen]
0

# 7 Mycket bra och vettig info!!!! Inget ska gå sönder!!!!! Du ska bara tänjas lite!

Ta det lugnt, låt det läka,, mys på som attan, så att du hittar vad som är skönt och när du är våt och på G, pröva med glidmedel. Visst kan det kännas märkligt och ömt men det ska fasen inte göra ont!!!!!!!

Viccan92
0

Okej nu har jag fått mitt svar. Kanske kan vara lite mindre orolig. Ska ju inte hända än på ett tag. I helgen ska vi bara ta det lugnt och mysa men kläderna på. Ellar ja är iaf tänkt så.

[silkesnosen]
1

# 13 Lyssna till dig själv och din kropp, ta det lugnt…så går det bra..låt det komma naturligt och man kan alltid stoppa!

Viccan92
0

Hade sex för första gången i lördags natt. Det var tänkt att vi bara skulle liksom prova lite och han skulle se vad jag tyckte vad skönt och ja göra det skönt för varandra. Eller ja han trodde väl att mest jag skulle få det skönt. Men det blev att vi hade sex ändå. Han var otroligt försiktig. Gjorde ont först i början innan han liksom kom in ordentligt. Efter det så sved det lite och jag kände inte alls någonting. Jag trodde inte att han ens var inne i mig. Fick reda på först efteråt att han fått utlösning. För jag känder verkligen ingenting av honom. Jag är fortfarande jätteförvirrad över det hela.

Jag var inte alls orolig. Men det räcker med att han bara nuddar min hand lite så flyger alla problem iväg. Nu var ju ännu mer närmare och han var så försiktig.

[silkesnosen]
0

# 16 Låter ju bra ju! Jag undrade också var han var första gången..kände inget därinne, det kom senare! Ta det lugnt, gå på känsla!

Viccan92
0

#17 Okej så det är fler som  känt så. Är ingen som har sagt något om det nämligen. Nästa gång kommer bli sen i april eftersom jag inte har råd att åka till honom så ofta. Han kommer hit emellan och då kan vi ju inte göra något. Bor ju fortfarande hemma.

[silkesnosen]
1

# 18 Mycket man upptäcker som ingen sagt…o man upptäcker sig själv!

Viccan92
1

#19 Oh ja det gjorde jag verkligen och lärde oss mer om varandra med dessutom. Har fått bättre självförtroende.

[Yrva]
1

Oj! Tack för alla svar & förlåt för att jag inte varit så aktiv ^^

Vi planerar att ha sex nästa vecka & jag har pratat med honom om hur jag vill ha det & allting. :)

Det gjorde ont i v´ca 2 dagar, sen gick det över.

[silkesnosen]
1

Bra att ni pratat, gå på känsla :)