Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4203 ggr
[Malin3033]
2012-03-24 13:28
0

Kramp

Till och från får jag kramp i mina fötter. Främst på kvällen när jag går och lägger mig. Oftast i vänster. Inget jag egentligen bryr mig om nämnvärt, men det börjar bli irriterande för det är ju inte direkt en skön känsla.

Men häromnatten vaknade jag av att hela vänster vad krampade. Hade träningsvärk i två dagar efteråt. Detta börjar gå mig lite på nerverna och undrar dels vad det kan bero på? Men också om det finns något att göra åt det? Min morfar har precis samma problem så det går väl i släkten kan jag tänka mig.

Som sagt, jag är mest nyfiken på vad det finns för olika anledningar och kanske finns det någon som har samma problem som jag? Jag antar att jag går runt och spänner mig eller nått, eller är jag ute och cyklar?

Frida
2012-03-24 14:16
0

Dricker du tillräckligt med vatten om dagarna? Sådana kramper brukar vara ett "bra" tecken på vätskebrist.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

hus-musen
2012-03-24 14:51
3

Magnesiumbrist är annars otroligt vanligt och förklarar varför du hade träningsvärk efteråt.

Qui dormit, non peccat

[Malin3033]
2012-03-24 15:20
0

Vet inte vad som är rimligt eller inte när det gäller intag av vatten. Men får väl försöka få i mig lite mer och se om det hjälper. Hur löser man magnesiumbrist eller vad beror det på?

hus-musen
2012-03-24 16:01
0

Lättast genom tillskott, finns på apoteket!
Du äter helt enkelt för lite mat/näringsfattig mat som innehåller magnesium, gamlingar brukar få det som tillskott oxå. Du kan ju alltid be din morfar prova och se om han blir hjälpt eller om det är något annat problem.

Qui dormit, non peccat

[Malin3033]
2012-03-24 16:37
0

#4 wiiihoo, känner mig inte alls som 18 längre utan som en gammal skrympling som har krämpor. haha Cool

Tackar för all hjälp. Jag är sådan som inte letar problem utan tycker att "äsch, lite kramp kan man väl leva med", men skrev här av nyfikenhet vad det kan bero på. Det låter ju trots allt logiskt att det är något som min kropp får för lite av. Sitter här i skrivande stund med en flaska vatten, så jag börjar där iallafall.

hus-musen
2012-03-24 17:15
0

Tänk bara på att vatten även spolar ur kroppen på mineraler och vitaminer om man dricker för mycket vilket kan förvärra om du har brist på något  Glad

Qui dormit, non peccat

[Malin3033]
2012-03-24 18:53
0

#6 tack för den informationen! visste jag faktiskt inte

pyromanen
2012-03-24 20:30
0

Min man får ibland kramp som du beskriver det  och då är det vätskebrist. han brukar komma på det när det känns, att han svettats extra mycket på dagen, t.ex. för att han jobbat mycket ute i solen eller liknande.

Fridaaaa
2012-03-25 09:58
0

Jag brukar få kramp i foten ibland.
Svettas dock typ ingenting, men dricker inte direkt mycket heller.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MissInAction
2012-03-25 14:44
0

Om du tar magnesiumtillskott så ta dem vid sänggåendet, eftersom de processer som använder sig av det (muskler och nerver) är aktiva på natten. 

Mina vadkramper försvann direkt då jag tog magnesium-tillskott. Nu tar jag dock inga pga. att de kan irritera en känslig mage.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland