Hjälp.
Hej …e en tjej som fyller tretton nästa vecka. Idag när jag var på toa så såg jag brunt i trosan… de var typ bajsbrun… jag har int fått min men äneller e detta mens ? är jätte orolig och vill inte säga något till mamma ännu för jag vet ju int om de är min mens . jag e oskuld så de kan int vara att jag e gravid ( googlat ;d ) snälla hjälp.
Blodet kan ju se väldigt svartbrunt ut i början vad jag upplevt.
C:
Låter som du fått din första mens.. Så såg det ut då den startade för mig då jag var 12 år..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Grattis tjejen, du har blivit kvinna!
Visst är det så, det brukar komma så bruna flytningar precis innan själva mensen kommer. Och ibland kommer blodet direkt, det är så olika. Så visst kan du berätta för mamma din. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
men asså de e lite vanligt blod med…men mest svart/brunt "blod"
Det är mens! Grattis :)
Mitt första mensblod var brunt, nu ser det ut som vanligt blod. Tog några gånger innan det ändrade färg :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
I slutet av min mens blöder jag brunt/svart, och då har jag haft mens i 7 år nu. Jag tror det är när blodet kommer i kontakt med luften och torkar lite som det ändrar färg så, eller så har jag helt fel. Men det är i vilket fall som helst helt normalt!
Prata med din mamma, hon kan säkert hjälpa dig med mensskydd om du känner dig osäker. Grattis! :D
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Jovisst har du fått mens! Och jag tycker absolut att du ska prata med din mamma! Jag ångrar själv att jag skämdes så mycket för min mens när jag fick den att jag inte pratade med min mamma om det, för det hade varit väldigt mycket trevligare att kunna prata med henne och få hjälp att köpa bra mensskydd.
Vänliga hälsningar
Cindy
Grattis! Det är mensen :)
Berätta du för din mamma, det förenklar allt så mycket. Jag gjorde inte det och det var många månader av krångel med trosskydd och papper i trosorna innan jag tog mod till mig :P
jo detta är ju helt normalt ja.Det beror på att det tagit så lång tid för blodet att komma ut ur livmodern att järnet i blodet har oxiderat och då blir det brunt Man kan säga att det är rost helt enkelt Men som sagt helt normalt
Det är nog mensen som alla skriver.
Själv var jag 11 år när min kom och jag blev lite rädd och frågade mamma att det var blod i mina trosor och jösses vilken uppståndelse det blev. Min syrra fick springa ner till butiken och handla bindor till mig. Mamma hade inte mens längre och syrran hade tamponger därav fick hon springa ner och handla bindor till mig.
Tja.. du har ju redan fått flera godkännanden om att det är mens så jag behöver väl inte säga så mycket mer om det ;)
Men som alla andra skriver så varierar det i färgen lite. För mig så är mensen väldigt ljusröd i början och mörkbrunt/nästan svart i slutet.
Tack för Allan svar..hjälpte mig super mycket ! :')