tappar hår
Jag tappar hår! Har väl alltid gjort det mer eller mindre och min käre sambo undrar hur jag ens kan ha hår kvar på huvet efter att han fått rensa ur duschavloppet från min peruk. Det lustiga är att det märks inget på huvet mitt att jag tappar hår, har lika mkt hår som vanligt.
Nu undrar jag om det kan vara så att man tappar mer hår under mens? Tycker jag tappat mkt mer hår än "vanligt" under mensen nu så jag ska försöka komma ihåg till nästa gång och se om jag tappar mer hår då igen. Fler som tappar mer eller mindre hår?
det är en mindre peruk i avloppet när jag har duschat ;) men är fortfarande sjukt mkt hår på huvet :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Har du nyligen färgat håret? Det kan vara så att det syns mer om du färgat mörkare. Min mamma reagerade när jag gick från blond till svart.
#2 nej jag har inte färgat håret. Det lossnar massor med hår när jag tvättar håret, det är väl normalt att tappa hår och speciellt när man tvättar håret, men jag tycker jag tappar mer under mens och undrar om det är vanligt.
Jag tycker att det låter som en hormonell obalans. Använder du något hormonellt p-medel (minipiller, p-piller, p-stav etc)?
Hur mår kroppen i övrigt? Har du torr hud och sköra naglar också? Är du under- eller överviktig? Är din menscykel stabil?
Vad man äter har stor inverkan på hur håret mår. Omega-3-fettsyror, svavel, B-vitaminer som biotin och andra näringsämnen är avgörande för att kroppen ska kunna producera starka hårstrån. Så hur ser din kost ut?
Många frågor, men det är svårt att gissa annars 
Vänliga hälsningar
Cindy
Eftersom det är mest progesteron runt mens så är det för mig logiskt att man då tappar mera hår än vanligt.
Jag står på hormonbehandling med progesteron och tappar massor. Har knappt 1/5 kvar av mitt gamla hår och det som är kvar gör att folk tror att jag har cancer (vilket jag inte har) och får cellgifter för det är så skört.
Med vänliga hälsningar
Chess
#4 äter inga p-piller eller ngt skydd alls längre. Jag har torr hud på händerna och naglarna är sköra till och från (dessutom nagelbitare!) jag har väl ett par kilo för mkt men min menscykel är på pricken varje månad. Min kost kan vara mkt bättre än vad den är för tillfället, men jag e på G tillbax till bättre kostvanor etc, så snart kanske håret får sitta kvar bättre haha. Det syns dock ingenting på huvudet att jag tappar hår.