Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 6191 ggr
Anonym
Anonym
2012-02-18 01:11
0

Svamp?

Hej!
Jag misstänker att jag har Svamp.. Dock kliar det inte men jag har mycket flytningar som luktar lite unket. Och haft det ett tag, det vill liksom inte försvinna.

Jag undrar om detta kan smitta till partner om man har sex? Läste någonstans att män också kan ha Svamp.

Wand
2012-02-18 01:12
0

Har för mig att Svamp inte smittar, så det är nog ingen fara. Men sedan kanske det inte är så mysigt att ha sex med någon som har Svamp eller när man själv har det, haha…

I många fall försvinner Svamp av sig själv, men om inte så finns det preparat på apoteket.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Anonym
Anonym
2012-02-18 01:15
0

#1 Jag har för mig att det kan smitta.. Hoppas någon kan tydliggöra det? 
Nej det är såklart inte mysigt, haha, bara en fråga. Vet ju inte ens om det är Svamp, det kliar som sagt inte. Det kan bara helt enkelt vara så att jag har mycket flytningar. För det är normalt, eller?

Ratlings
2012-02-18 01:16
0

Gå till UM och kolla om du misstänker innan du börjar med något preparat iallafall. Man kan aldrig vara för säker! Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Wand
2012-02-18 01:19
0

#2 Kollade UMO's hemsida nu, och där stod det såhär:

Kan Svamp smitta?

Svamp överförs inte via till exempel toaletter. Däremot kan Svamp överföras vid slidsamlag även om det är ovanligt.

Så för att tydliggöra så KAN det smitta, men det är ovanligt.

Och ja, det kan helt enkelt vara så att du har lite mer flytningar, det behöver inte alls vara Svamp.

Du kan läsa lite om det här:
http://www.umo.se/Kroppen/Svamp-i-underlivet/

tankgirl
2012-02-18 01:22
0

TS:

Du kan också läsa mer i den här tråden:

http://skonhetsrecept.ifokus.se/discussions/4e74f1f388f472282100360d-huskurer-for-snippan?4e72643ad4ebea7ae70210c7-1

F.Ö: Svamp kan smitta och spridas genom operation tex där instrument inte rengjorts ordentligt, vid sex, kyssar osv. Men man kan bli av med det också. Fast det rekommenderas att om man gör en svampavgiftning och om man har en partner som också har det att man inte har sex på ett tag.

Anonym
Anonym
2012-02-18 01:23
0

#3 Jo det är kanske smart.. Hehe

#4 Tack ska kolla det!

Wand
2012-02-18 01:25
0

#5 Usch, du påminde mig precis om en grej som hände min kusin i våras/somras… hon och hennes familj har massor av problem och får genomgå operationer titt som tätt, och hon skulle opereras i ryggen. De hade inte rengjort instrumenten ordentligt, så hon fick en speciell Svamp i såret under operationen, en Svamp som bara kan hittas i skogen, som i stort sett frätte sönder henne inifrån. 

Ohyggligt. Rynkar på näsan

Anonym
Anonym
2012-02-18 01:34
0

#5 Åh tack, ska kolla! :)

#7 Det lät verkligen ohyggligt.. Hur gick det för henne!?

Wand
2012-02-18 02:05
0

#8 Det blev ju bra tillslut, men hon fick massor av penicillin och vård, sedan fick de skadeståndspengar (någon liten skitsumma som knappast kan ersätta hennes lidande…) också. 

Nu mår hon bra i alla fall! Men hon var gravid och kunde knappt röra sig eller något på hela sommaren pga infektionen. Tyckte synd om henne. Obestämd

Wand
2012-02-18 02:05
0

Förlåt för off topic förresten…

[silkesnosen]
2012-02-18 09:49
0

Alltså om det luktar, men inte kliar, då är det kanske inte alls Svamp! Det kan vara obalans i systemet…finns olika preparat med mjölksyrebakterier att köpa på apoteket, ofarligt, så ta en kur och se vad som händer! Behandla dig aldrig för Svamp om det inte är konstaterat,kan leda till återkommande infektioner.

tankgirl
2012-02-18 10:05
0

#11 "Behandla dig aldrig för Svamp om det inte är konstaterat,kan leda till återkommande infektioner."

Bara om man behandlar svampen med de metoder som tyvärr dagens läkare och gynekologer rekommenderar.

Om man istället tar bort svampens mat, socker och kolhydrater i alla dess former, är det helt ofarligt att behandla svampen (så länge man kompenserar med mättat fett) och kommer inte leda till att svampen kommer tillbaka, så länge man är konsekvent med mathållningen.

Det finns alltså detta sätt att bota Svamp i underlivet (och på andra ställen) men det är tyvärr i många fall i det fördolda.

I tråden som jag länkade till i #5 så rekommenderar jag en bok som har gett mig sån insikt: "Candida - vår tids folksjukdom"

[silkesnosen]
2012-02-18 10:19
0

Alla kan inte ta bort alla kolhydrater. Kan man och man mår bra, så klart  man kan prova det. Sedan så är medlen som man sätter på lokalt mkt irriterande för slemhinnor och det är ONÖDIGT att behandla om det ej är svamp…svamp brukar inte lukta, utan obalans luktar!

Anonym
Anonym
2012-02-18 11:45
0

#9 Uh lät skrämmande. Tur att hon vart bättre iallafall!

#11 Okej, får kika på det först då. Kan ju iallafall inte skada :)

Elshira
2012-02-18 12:45
0

Jag lyckades ge min kille Svamp efter att jag blivit behandlad med antibiotika :P Så ja det kan smitta via sex.

Hakuna matata!

Anonym
Anonym
2012-02-18 12:54
0

#15 Uh.. Obestämd Hoppas det inte är det då.

JossanH
2012-02-20 20:09
0

Har också smittat både min förra pojkvän och min nuvarande pojkvän med Svamp.. :S

Sajtvärd på Iller.ifokus

Anonym
Anonym
2012-02-20 20:59
0

#17 Uh! Låter illa… Haha :p