Osäker person
Jag är en ganska osäker person, det kanske inte märks utanpå men det har den senaste tiden gått upp för mig att jag är extremt osäker.
Jag vet ofta inte vad jag själv tycker, vågar inte säga ifrån och vågar inte stå för vad jag tycker. Har dessutom jättestora problem med kompisar och kan bli ledsen för vad som helst - men det vet ingen om eftersom att jag inte vågar säga det till någon..
Snälla jag behöver hjälp! Jag står inte ut längre, jag vill må bra och vara lycklig. Veta vad jag vill och tycker och inte vara osäker och rädd för onödiga saker.

Vet du varför du känner dig osäker? En del kan vara rädda för att bli lämnade tex, så de säger vad som helst och håller med fast de egentligen tycker motsatta bara för att bli omtyckta eller inte sticka ut ur mängden tex.
Jag tror att du får börja där och fundera på varför du inte tar ställning och står för det du tycker.
Qui dormit, non peccat
Har tänkt på det ett tag faktiskt, det är inte för att jag tror att jag ska ses som att jag är "ocool" eller töntig eller så, för det är jag redan. Men jag liksom vågar inte, det är något jag är rädd för, typ att någon ska göra mig illa, fast jag VET att ingen ska göra mig illa och har övertygat mig själv om det så nej, jag vet inte vad det kan vara riktigt..

Ah förstår.. Inte lätt det där!
Men prova och välj ut små saker att ta ställning till och se hur människor reagerar? Känner du likadant hemma med familjen oxå?
Qui dormit, non peccat
Har du någon hobby du tycker är kul? Husdjur du kan aktivera dig med? Mitt självförtroende när jag var yngre växte tillsammans med mina intressen. Jag var med i kaninklubbar och träffade nytt folk, nya vänner, på det sättet. Och de visste ju inte hur jag varit i skolan, så jag kunde börja om på ny kula.
Vänliga hälsningar
Cindy
Nja, med min familj kan jag vara mig själv. Fast jag vågar inte prata med mina föräldrar om allt, vågar inte gråta inför dom och såntdär.
Ja, jag älskar djur!
Vad var det för några slags klubbar då? :O
#5 Jag hängde mycket på en "parklek" som hade alla möjliga djur, och var en av skötarna där. Sen gick jag med i en kaninhoppningsklubb, vilket var otroligt kul! Har pysslat med marsvin, råttor och lite annat också, man kan ställa ut dom och tävla i agility m.m.
Vad har du för djur?
Vänliga hälsningar
Cindy
Ja det kanske är en smart idé, på vilket sätt fick djuren dig att bli mer säker på dig själv?
Jag har marsvin, hamstrar och katt! Skulle faktiskt åkt på utställning i januari, men så blev det inte..
#7 Dels så är djurens ovillkorliga kärlek än idag bland det viktigaste i mitt liv (fast idag har jag bara katter). De älskar mig oavsett hur jag ser ut eller vad jag säger, så länge jag tar hand om dom.
Men att tävla i kaninhoppning, t.ex, gav mig självförtroende allt eftersom jag blev duktigare på att hantera kaninerna, och kaninerna duktigare på att hoppa. Men också att bara vara aktiv i föreningen och lära mig nya saker (som att vara sekreterare i föreningen, funktionär på tävlingar osv) gjorde att jag insåg mer och mer vad jag är bra på. Och mina vänner i föreningen peppade hela tiden, på ett helt annat sätt än när man umgås med kompisar. Vi var ju i föreningen för att vi hade ett gemensamt intresse och ville hjälpa varandra.
Marsvin och hamster är det lätt att ställa ut! Du kan klickerträna dom allihopa också, det är ett jättekul sätt att umgås med djuren och lära dom nya trix!
Vänliga hälsningar
Cindy
Ja jag får väl prova på att ställa ut någon gång, tror att det är riktigt kul, kanske kan bli lite säkrare på mig själv efter det åtminstone!