P-stav
Hej!
I Måndags tog jag ut min p-stav.
Men på Tisdag ska jag sätta i en ny igen.
Man ska ju igenkligen ha blödning när man ska sätta in den (så som jag uppfattade det). Det kommer jag antagligen inte ha just då..
Men dom gjorde ett undantag bara för jag nyss hade tagit ut den.
Då är min fråga kommer jag ändå vara skyddad ''direkt'' eller borde jag vänta ett par dagar med sex?
Ska nämligen åka på kryssning med killen några timmar senare jag har satt in den, så jag vet om jag fortfarande skulle kunna ha sex utan att de händer nåt eller om jag borde skippa det i ett par dagar.
Så om nån skulle kunna svara på min fråga skulle det vara underbart!
Tack!
KöttbulleKorv
Fråga barnmorskan/läkaren som sätter in den!
Med vänliga hälsningar
Chess
Haha de hade jag inte tänk på att jag skulle kunna göra, haha! Tack
KöttbulleKorv
En till fråga!
Skulle det vara mer säkert om jag käkade p-piller tills jag får den insatt för att vara riktigt säker med att jag är skyddad när jag sätter in den?
Eller det kanske inte är någon bra ide? Har en karta kvar ifrån när jag tog p-piller.
KöttbulleKorv
Näeej, jag hade inte börjat blanda in p-piller i p-stavmixen, om du förstår vad jag menar. Du kommer alltså att ha varit utan p-stav i ca en vecka? I så fall skulle jag packa ner kondomer till kryssningen, för säkerhets skull.
Vänliga hälsningar
Cindy
#4 Nä okej då struntar jag i de haha, tänkte om det kanske funkat så man kan köra utan haha, gubbens kompis funkar inte med kondom :P
KöttbulleKorv
Jag hade inte mens när jag satte in min P-stav.
Att man vill sätta in den under mensen är för att man då får skydd rån början, och för att man säkert inte ska vara gravid.
Jag fick helt enkelt hålla mig ifrån sex ca 3 veckor för säkerhets skull.
Det är samma sak med spiral. Jag läste på internet att man skulle sätta in den under mens, men det var samma sak där, för att man skulle veta att man inte är gravid. Jag tog dock ut min P-stav samtidigt så då kvittade det.
Det är bara en försiktighetsåtgärd så att säga :)
Och nej, du behöver inte ta p-piller tills du sätter in den. Bara hålla dig ifrån sex 
Hakuna matata!