vikt, längd?
hejsan! ja tycker ja ser överviktig ut och de har varit så i ett par år nu, ja har frågat både min mamma o pappa om de tycker att ja ska gå ner i vikt men de tycker att ja är knäpp som änns tänker på det… och ja skulle gärna vilja veta hur lång man ska vara om man väger 67,5 ja vet inte hur lång ja är men de är väl runt 1,70 och 1,80
Det beror helt på vilken kroppstyp du har men kan säga att jag är 173, naturligt kurvig (breda höfter och stora bröst) och min normalvikt ligger runt 65 kg. Om jag inte tränar men rör på mig måttligt och äter bra så är det den vikt jag ligger på. Om jag tränar så kan jag gå ner ett par kilo och om jag rör på mig väldigt lite så kan jag gå upp några kilon.
Så nej det låter inte alls som att du är överviktig men det är ju bara hälsosamt med motion så länge man fortfarande käkar ordentligt
Om du känner att du vill "tajta" till kroppen lite så kanske du ska köra lite styrketräning? Hur gammal är du?
Man kan ju vara normalviktig men ändå vilja träna för att må bättre och få en ännu finare figur (om man nu tycker det är fint med lite muskler osv).
Men som sagt, jag kan inte tänka mig att du skulle vara överviktig. 
Du är normalviktig och bör inte gå ner i vikt. Särskilt inte med tanke på att du bara är 13 år :)
Oj ja om du bara är 13 så är inte styrketräning något att tänka på i alla fall.
Hur mycket rör du på dig annars? Är du ute med kompisar, idrottar eller nåt? Motion är ju faktiskt något bra, även om man inte vill/behöver gå ner i vikt.
Så länge man äter rätt och inte överdriver så klart.
okej tack för svar! ja har tänkt på o styrketräna men ja är inte så sugen på o gå på gym. det är bara mina lår ja är missnöjd med, för att de är där alla kilon sitter. och Jag är 13 men ändå ganska färdigväxt. :)
men som sagt tack för svar :)
#4 Styrketräna skulle du ändå fått vänta med, tror man brukar ha 15-16 års gräns på gym för styrketräning. Även om du mognat tidigt så utvecklas kroppen fortfarande och kommer göra det några år till, fast inte så mycket kanske 
Kommer ihåg när jag var 13-14 och upptäckte att jag började få en massa fett på höfterna vilket jag var jätte ledsen över. Ett par år senare kom jag på att det ju inte alls var fett utan mina höftben som bara fortsatt att växa haha 
Grattis till en hälsosam kroppstyp! Det har gjorts studier på kvinnors hälsa och vilken kroppstyp man har. Vi som har mer "päron"-form (dvs smalare upptill och bredare nertill) lever i genomsnitt längre än "äpplen" (liten rumpa/lår, mer mage/bröst).
Din vikt är hälsosam för din längd, du ska absolut inte gå ner i vikt. Speciellt inte eftersom du är så ung och fortfarande utvecklas. Om du skulle börja styrketräna eller banta så kan du få rubbad hormonbalans i kroppen, och det kan ge problem långt in i vuxen ålder.
Var stolt över din kropp, lär dig älska den - det är det bästa man kan göra här i livet! När jag var yngre så tyckte jag att det var jobbigt att ha bredare höfter/rumpa/lår än mina kompisar. Men om man kollar på "klassisk skönhet" som t.ex. statyn Venus di Milo, så är det faktiskt vad som ansetts som attraktivt fram till vår anorexi-fixerade tidsålder. Jag har hittat mina skönhets-förebilder, och det är snarare Marilyn Monroe än Britney Spears.
Vänliga hälsningar
Cindy
#3 ja springer en gång i veckan :)
#6 okej, då vet ja det :) men de kmr nog ta ett tag innan jag accepterar o tillslut lär mig att älska min kropp men men man får ta det stegvis ;P
o alla andra tack för svar! vad skönt att veta att ja inte behöver gå ner i vikt :)
#7 Ja man får komma ihåg att alla är olika och vackra på sitt sätt. Oavsett om man är kort och rund eller lång och spinkig eller något annat.
Det tog ett tag för mig att komma över mitt komplex över mina höfter och min rumpa men jag gjorde det. Idag älskar jag mina breda höfter och har fått många komplimanger för både min kropp och just min rumpa. ^^
Det finns ju trots allt inget man kan göra åt hur man är byggd så man kan lika gärna försöka älska det istället för att må dåligt över något man ändå är "fast" med och inte kan förändra.
Just självförtroendet gör också otrooooligt mycket om man nu bryr sig om vad folk tycker. Två tjejer med exakt samma kroppsform kan se helt olika ut beroende på hur bra självförtroende de har (eller låtsas ha).
Hoppas du snart kommer kunna älska din kropp i alla fall, man har bara att tjäna på det. 

Misstänker att du är jättefin så passa på att vara nöjd nu 
Konstigt nog så blir man nöjdare med utseende ju äldre man blir, fast man kanske inte nödvändigtvis blir snyggare 
Sedan så gäller den gamla klychan "Det är insidan som räknas" fortfarande. Jag gissar att du kan vara kompis med killar och tjejer oavsett vad de väger, och de är antagligen kompis med dej oavsett vad du väger.
#9 nej ja är inte dömmande, varken vikt eller utseende me mina kompisar. 
oh den där bilden så sann :P

#9, detdär är jag!