Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 30013 ggr
[luneri]
1

bruna flytningar

Jag är orolig för att saker inte står rätt till där nere. knappt en vecka efter att mensen tog slut har jag haft bruna flytningar i en vecka nu snart.

Jag tänkte ringa gynekologen angående detta för det oroar mig, men när jag tittar i telefonkatalogen finns de bara nummer till barnmorska i mitt område, är barnmorska och gynekolog samma mottagning tro?

Dessutom vet jag inte vad det är för fel på min mens. Jag får mens varannan månad. Det har alltid varit så förutom en period när jag åt medveten nyttig kost och tränade mycket. då hade jag normal mens, men sedan när jag gick tillbaka till en bekvämare livsstil får jag bara mens varannan månad.

Cindy
0

Flytningarna är också mens, fast väldigt utspädd. Att den är brun beror på att det blod och slemhinna som kroppen har kvar att stöta ut har koagulerat.

Du verkar själv har hittat orsaken till att din menscykel blivit oregelbunden, för hormonerna är beroende av bra kost för att cykeln ska fungera som den ska.

Hur gammal är du? Och hur många år har du haft mens? Använder du hormonella p-medel?

Det finns inte alltid gynekologer på mottagningar med barnmorskor, men de borde ju om inte annat veta vart du kan vända dig.

Vänliga hälsningar
Cindy

[luneri]
0

Just nu är den oregelbunden, men jag hoppas den blir regelbunden snart eftersom jag börjat träna mer och försöker hålla mig till en bättre kost.

Jag är 26 år och 14 år har jag haft mens. Jag använder inga p-medel. för ca 3 månader sedan använde jag dock ett dagen efter piller. Det är först efter det jag började få bruna flytningar första gången.

Cindy
0

#2 Det kan vara dagen efter pillret som tillfälligt ruckat på din menscykel. Du får ge kroppen en chans att komma i takt igen, se till att få i dig bra mat är en bra början. Att inte stressa är också viktigt.

Skulle du inte ha "normal" menscykel inom 2-3 månader så sök upp en barnmorska eller gynekolog för en koll.

Vänliga hälsningar
Cindy

[luneri]
0

Det kan mycket väl vara så. Jag får vänta och se.

Just nu är det inte mycket stress i mitt liv, och jag har börjat med hälsosammare livsstil igen, så jag hoppas det blir normalt.

Jag har sålätt för att bli beroende av sockerrika produkter. Jag tror det är de som ställer till det med min mens och kanske om jag rör mig för lite.

Cindy
0

Jo socker är verkligen lätt att bli hooked på. Jag har helt kastat ut sockret ur mitt liv. Gör små planerade avsteg ibland, tårta på jobbet om nån fyller år, t.ex. Mår allmänt bättre utan, och slipper mina ständigt återkommande svampinfektioner!

Vänliga hälsningar
Cindy

[luneri]
0

ja verkligen!

Och det finns socker även i mat, så om man inte tänker efter kan man få i sig en stor mängd.

Jag planerar att också göra så. Jag tycker inte det gör något om man äter lite mer sällan, och man uppskattar det nog mer då.