Hur snabbt?
Kanske skum fråga men hur snabbt ska man gå med en kille. Vet att det är lite individuellt men jag behöver liksom veta något. Jag är helt lost på detta.
Vi har pratat via sms nu i 6månader och träffades för första gången för två veckor sedan. Allt känns så rätt och vi skickar gulliga sms och säger att vi älskar varandra och så. Det är helt underbart. Men sen har jag ju denna känslan. Ska jag pussa honom nästa gång vi träffas eller be honom kyssa mig. Jag är vet inte.
När vi träffades så fick jag ett sms från honom (han satt i soffan bredvid). Han undrade om jag ville ha godnatt puss och godnatt kram. Jag sa att kram gick bra och det fick jag med. Även dagen efter när han skulle åka. Vi höll även handen en liten stund.
Men hur länge ska man träffas innan man liksom kan ta nästa steg. Sen ha sex och så. Jag är oskuld så jag vill liksom inte lämna iväg mig för tidigt. Fast jag är så himla nyfiken på det hela.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Du går precis så snabbt som du vill gå! Det finns inga "regler".
Tror första steget är att prata mer med varandra, snarare än att skicka sms. När det kommer naturligt, så kommer saker som att kramas, pussas och mysa av sig självt
Det är "bevisat" i undersökningar att par som har en rak och öppen kommunikation också är de lyckligaste, och har det bästa sexet. Det är därför många religiösa människor är lyckligt gifta - för de har tagit tid åt att lära känna varandra och kommunicera innan de hade sex.
#1 Jo vore roligt att prata mer med honom. Dock så jobbar ju båda och sedan så ja det är svårt att hinna med ett samtal. Även om jag har tid så är det ofta så mycket folk i huset hemma så svårt att hitta ett avskillt ställa där ingen hör.
Även om vi bara smsar så känner vi varandra ganska bra. När vi träffades så pratade vi jättemycket. Ingen pinsam tystnad inte. Det föll sig så naturligt.
När det känns rätt är det rätt. När du vill något utan att ifrågasätta om det är rätt. När man inget heldre vill än just det där (tex pussen, hånglet, myset, sexet osv). Man känner i hela kroppen när det är dags.
Sen som #1 säger så är kommunikation verkligen a och o och man blir så tajt av det att allt annat kommer så naturligt. Det är ju väldigt positivt att han frågar om han får ge dig en puss eller en kram.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#3 Jag vill hemskt gärna ha en puss just nu men han kommer ju först i slutet av februari. Är så jobbigt att det tar 6timmar att komma till honom. Sen sa pappa ifrån att han vill träffa honom en gång till innan jag får åka upp till honom. Pappa har två dåliga saker om honom. Att han bor i Stockholm och då är en nollåtta och att han har skägg. Suck
Jo tyckte det var mycket snällt. Kollade inte så noga först vem smset var från för smsade med min morbrors fru just då. Så tittade jag upp på tven en stund och väntade med smset och sen när jag kollade så såg jag vem det var från. Han satt ju precis intill mig men jag svarade via sms.
#4 Ja, alltså massor med killar i din ålder har skägg. Det är inte det minsta konstigt. Varför gillar inte din pappa det?
Medarbetare på westernridning.ifokus
#5 Nej jag tycker att han är väldigt snygg och manlig i det. Förstår inte varför pappa inte gillar det. Jag sa det till honom att han själv har skägg så varför borde inte han få ha det. Då fick jag inget svar. Han vet vad jag tycker om detta. Jag gillar verkligen denna killen så varför kan han inte vara glad för min skull. Jag är ju liksom snart 20 så jag är inget litet barn längre. Jag är gammal nog att ta egna beslut.

#6 Din pappa gillar inte att killen har skägg eftersom det gör honom vuxen, vilket gör dig till en vuxen kvinna som har en relation med en vuxen man 
Tror din pappa bara har insett att hans lilla tjej inte är så liten längre!
Qui dormit, non peccat
#7 Du har helt rätt. Det kan ju inte vara något annat. Du är verkligen smart. Enda dottern och första barnet dessutom.

#8 Haha japp, kan vara svårt för föräldrar att inse att barnen vuxit upp, är själv äldsta dottern i hemma :)
Qui dormit, non peccat
#9 Okej ja då vet du hur det är antar jag. Pappa är sån att han alltid ska hjälpa till med allt och sen så ska han vissa hur jag ska göra. Som att dammsuga. Jag är tjugo jag vet hur man dammsugar. Det enda han inte lägger sig i är hår, kläder och mina djur. Djuren har han fått en hel del utskällningar över hur han beter sig så han vågar inte.
Men det som irriterar mig mest är att han hela tiden frågar mina bröder om dem vill hjälpa honom med bilen eller hjälpa honom att bygga på jobbet. Mig frågar han om jag vill hjälpa till att städa. Jag kan mer om bilar och byggning än mina bröder men bara för att jag är tjej som går uppenbarligen inte det för honom.

#10 Min pappa är tvärtom på det viset, han har fått för sig att allt han kan ska jag oxå kunna, så det var alltid jag som fick prova på mekanik, bygga saker, löda och svetsa osv oavsett om jag var intresserad av det eller inte. Vilket jag ioförsig är glad för, alltid har man nytta av det någon gång!
Eller ja, vet inte riktigt när jag ska löda ihop gamla tjocka tvapparater nästa gång men tanken finns ju haha!
Och alltid att jag ska klara mig själv och fundera först, så det är skönt.
Du får helt enkelt ta lite plats, och säga åt honom att du gärna vill vara med, eller så nästa gång han frågar dina bröder så säg helt enkelt att pappa, jag har inget emot att hjälpa dig. Så kanske han fattar piken 
Eller köra med, pappa jag har dammsugit i säkert 15 år, jag tror jag klarar det den här gången oxå.
Qui dormit, non peccat
#11 Då har du tur. Jag hade hellre haft en sån pappa. Han är ju lite gammaldags männen jobba och kvinnorna hemma och städa och laga med. Visst han lagar mat och städar också ibland men han blir ganska sur av det. Det finns ju saker att göra ut menar han. Han har X antal projekt påbörjade utomhur. Han hinner inte bli klar innan han börjar med nästa.
Jo jag har försökt men han tror inte att jag är tillräckligt stark. Han är snickare och går omkring och bär på massa brädor och annat.
Han tycker att hans sätt är bättre. Men är det inte bättre att jag lär mig själv.

#12 Ah en sån.. Jo en del är ju så, tror det är mycket pga vana och könsroller. Bästa man kan göra är att bryta dem!
Du är ju uppenbarligen inte hjälplös, orkar du inte bära lika mycket som honom så gå två gånger då, man löser ju problemen som uppstår. Min far brukar gnälla om samarbete, tyvärr har han rätt i den frågan haha. Alla kan göra något om man hjälps åt.
När någon lägger sig i det jag pysslar med brukar jag använda mig av frågan: Ska jag göra det eller ska du göra det själv? Då brukar de backa. Undrar jag över något så frågar jag liksom.
Kanske fungerar på din pappa med?
Qui dormit, non peccat
#13 Ja jag får väl göra det. Jag är ju van vid att bära tunga saker och fixa saker själv. Pappa tycker att jag ska skaffa en händig kille som kan fixa allt. Behövs inte jag kan ju göra det själv. Utom möjligtvis bygga saker helt från grunden.
Haha den var himla smart. Ska komma ihåg den och använda nästa gång.
Hm han älskar dig o vill skydda dig o att han vill träffa killen tycker jag faktiskt är sött :)) Skägg, tja..svepskäl o att han bor långt bort..tja han kan inte skydda dig där ju..han e bara en bra pappa…Du får bara vara lugn o visa att du täker dig för o förklara om det behövs c´vad du känner för killen! Skynda långsamt, när det känns rätt, så är det, lyssna till magkänslan!
#15 Fast han har ju redan träffat honom. Konstigt nog var pappa hemma hela den helgen händer typ aldrig. Jag har sagt till pappa att jag gillar honom men enligt honom så kan man inte gilla någon man bara träffat en gång. Hm undra varför jag ler varje gång jag tänker på honom då och saknar honom hela tiden.
Är bara det att allt känns så rätt med honom. Vi trivdes så bra redan från början och hans släktingar verkar jättetrevliga och är verkligen jätteglada för att han äntligen har träffat någon.
Låter kanon…pappsen e bara lite orolig o pappor vet att killar kan säga vad som helst för att få flickor i säng ;) Vägen visar sigg av sig själv! Klart du kan gilla ngn, även om du inte känner honom än!
#17 Haha ja tur att jag redan kan dem knepen. Är väl snarare så att jag kommer lura honom i säng om inte annat. Jo jag gillar honom. Väldigt mycket.
Tack nu känner jag mig mycket lugnare över allt ihop. Höll på att få lite panik.
# 18 Vsg :))
Oj vad jobbig pappa. Jag kan förstå på sätt och vis, samtidigt som jag liksom du hade tyckt att det var jobbigt.
Men kring hur du känner. Det är klart man kan sakna någon och tycka om någon som man inte träffat så mycket! Inte träffat alls kanske rent av. Ni har sms:at länge. Skriver man länge med någon, oavsett om det är mail, sms, brev eller chatt, så lär man känna varann genom det. Om båda är ärliga hela tiden vill säga.
Vet ju inte hur du är, eller hur ni fick kontakt. Men det låter som om ni hållt kontakten länge. Då vet ni förmodligen en del om varann.
Kan bara tala utifrån hur jag själv fungerar. Jag är förbaskat svår. Allt känns alltid fel först. Kanske i några månader. Sedan lättar det, kanske en liten bit i taget. Sedan ytterligare. Det där är så individuellt.
Men när något känns rätt, så är det rätt. Så länge båda kört på ren ärlighet.
#20 Jag är iaf helt ärlig med honom. Han får helt enkelt acceptera det. Vi har nu hållt kontakten i sex månader. Vi har nu bestämt att vi är tillsammans. Så han är min första riktiga pojkvän. Min pappa eller mamma känner inte till det än. Vi får ta det lite lugnt med det tror jag.
#21 Grattis, det låter bra! :)
#22 Tack det är otroligt vad lycklig man kan vara.
Ta den takt du känner dig mest bekväm med!:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#24 Jo får göra det. Är skönt att han tar det så lugnt. Han går med på vad som helst bara jag är lycklig ungefär. Han är en sån mjukis. Passar mig bra.
#25 Låter som en vettig kille det tycker jag, som accepterar att du tar allting i din takt :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#26 Oh ja han är jättebra på alla sätt. Jag är lite lugn och försiktig. Min senaste "pojkvän" ville att allt skulle gå jättesnabbt. Till slut orkade jag inte med allt tjat. Men inte nu. Kan inte tänka mig att han skulle tjata. Eller jo han tjatar om att han vill köpa massa grejer till mig. Men det är ju en helt annan sak.