Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 9929 ggr
Cara
0

Liten haka + överbett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.. har ett litet problem. Som det står i rubriken så har jag en liten haka + överbett så min profil ser shit skum ut..

Är bara 15 år.. kommer hakan att växa ikapp resten av ansiktet eller?

Tacksam för svar..

lägger upp bilder

Cara
0

bild 2

Cara
0

bild 3..

hus-musen
0

Tycker inte det ser ut som att det är något fel på din haka. Bild 2 och 3 ser ju helt normala ut Glad Ibland om man vinklar kamera och huvud så kan man få väldigt konstigt utseende, inte det du gjort bara?

Skelettet växer tills man är runt 22 ungefär, men man växer ju långsamt på slutet när man inte har någon växtspurt kvar.
Jag tror inte du kommer att få en mer framskjutande haka faktiskt, ansiktsdragen kan ändra sig lite ännu, men inte så mycket..

Överbett om du inte kan tugga eller bita ordentligt kan man dock ordna med operation om din läkare tycker att du behöver det.

Qui dormit, non peccat

StickyKitten
0

Jag tycker inte det ser särskilt farligt ut, på första bilden syns det mest men det kan ju vara en tillfällighet.

Tror inte käken kommer "rätta till" detta, men om det är till någon tröst har jag sett massvis med hakinplantat-operationer på Dr 90210 (plastik-program). Så det är inte kört för det, om det verkligen stör dig.

Cara
0

på bild nr 2 + 3 så "drar" jag fram underkäken till överkäken eller vad man ska säga. Bild nr 1 är hur det ser ut i vanliga fall.

[Jessica_91]
0

Kan inte svara på din fråga tyvärr men ville bara säga att jag inte tycker det ser konstigt ut. Tycker faktiskt att du ser ut att ha en väldigt söt mun på bild nr.1!

[silkesnosen]
0

Du ser söt ut. Sedan kan man växa ojämnt ibland.

Salish
0

Min haka ser också ut sådär, och gör att jag har överbett. Tandläkarna tror att jag kan få normalt bett genom tandställningen, men de kan ju inte förstora hakan precis. Jag tycker att det ser fint ut på dig, alla är ju olika!

lollostarn
0

Har också en "liten haka" Har liksom ingen riktig haka utan halsen börjar direkt? Kanske beror på att jag har ett jättestort överbett? Men det är inget jag lider av, inget man tänker på. Trar bara att det är du som tänker på det :)

Mitralis
0

Jag tycker att det ser bra ut på dej, men när jag hade liknande i din ålder så var jag inte så nöjd. Det växte till sig för mej så det gör det säkert för dej också Glad

Eeia
0

Tycker du skall vara jättenöjd med din profil, verkligen! Men förstår hur sådana där saker kan sätta sig i huvudet på en. Det är så lätt att man hakar upp sig på saker och ting hos sig själv som andra överhuvudtaget inte ens lägger märke till. Jag är själv expert på det så jag vet hur det är.

Mitralis
1

Nu har jag tittat igen och jag tror faktiskt inte att jag hade tänkt på det om du inte hade skrivit om det Glad

Cara
0

Tack för alla svar.

Stänger den här tråden nu.

Verkligen tack för svaren!