ONT !
Blir galen snart
Har nyligen slutat med p-piller Neovletta, och har så ont i magen. Just nu går jag framåtböjd, det gör så ont. Är detta normalt att man får biverkningar när man slutar med piller? Kommer itne ihåg att jag fick de förra gången jag slutade…
Det var en vecka sen jag slutade kanske.. men idag är det hemskt, Tidigare har det känts som mensvärk ungefär.. nu gör det ont på allvar. Vad gör jag ?

Låter som att du kan få mens snart, kan bli så då.
Har du några värktabletter hemma?
Qui dormit, non peccat

Gör det för ont så ska du uppsöka vårdcentralen/gynekologen/ungdomsmotagningen såklart!
Qui dormit, non peccat
Det gör speciellt ont när jag sätter mej ner, känns som nån kör upp nått där nere ända upp till magen.. =/

Svullen livmoder kanske?
Brukade du ha svår mensvärk innan du började med neovletta?
Qui dormit, non peccat
nej, knappt ingen alls. Bara någon dag innan och "normal" mensvärk. Däremot så får jag ofta ont när jag har samlag.. det är samma smärta om man sambo kommer för djupt in..
#4 eller svår mensvärk.. jag har haft sån mensvärk så det värker i korsryggen och ner i benen.. men jag har ju kunnat gått och rört mej.
Nu hugger det lixom när jag sätter mej på en stol tex.. Det blir sån.. skarp smärta på nått vis..

Jag kan få sån mensvärk ibland, kan knappt röra mig för allt gör ont.. Men du kanske har något annat.
Ring sjukvårdsrådgivningen och fråga, de kanske kan komma med några tips?
Qui dormit, non peccat
Ja.. jag väntar någon vecka till, har det inte gått över då så ringer jag och kolllar om de vet..
Det kan också vara en infektion. Har du så ont att du har svårt att röra dig bör du uppsöka läkare.
Har själv dagar när det gör så ont att det känns som knytnävsslag i magen, men jag vet vad det beror på. Vet man inte varför det gör så ont är det bäst att besöka läkaren. Skulle det vara tex en infektion vill man gärna behandla den så fort som möjligt.
Jag åt tidigare Neovletta men gick över till Cerazette och när jag slutade med Cerazette led jag av fruktansvärd mensvärk i en vecka, ingen blödning utan bara extrem smärta, skulle ändå göra ett cellprov den veckan så jag passade på att fråga varför jag hade så ont och hon sade att det kan vara vanligt när livmodern liksom "kommer igång". En vecka efter jag tagit sista pillret kom blödningen och jag har nog aldrig längtat så mkt efter en blödning 
hahaha jaa.. magvärken har släppt nu iaf.. ingen blödning än så länge. Tuttarna ömmar nu istället :P Men hellre de än magen :)
Kan vara gaser också. Har många gånger fått som knivhugg i magen, speciellt när jag sitter ner osv. Då är det oftast tarmarna som "slagit knut" på sig.