Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4596 ggr
[tililili]
2012-01-09 02:10
1

klåda

Får med ojämna mellanrum klåda och sårig känsla i underlivet, får smsår vid samlag som är så obehagliga att jag helst undviker det. Det gör ont. Mkt Rikliga flytningar, ibland, tror debrukar följa med klådan. Har haft så här i ett par år nu. Har varit på ungdomsmottagningen pga smärtan vid samlat, men inte direkt för klådan… Den går att hantera.Smärtan sa hon var småsår så jag skulle smörja… Men känns som om flygningarna tar bort effekten av salvan… Kan jag ha Svamp som kommer och går? Eller är det bara irriterat? Vad gör man? Bor i Skottland för tillfället, inte riktigt lust att uppsöka gym här… Men det kliar!

[tililili]
2012-01-09 02:15
0

Ska kanske tillägga att jag är 20 år. Har haft ätstörningar som tog mensen för mig för många år sedan. Har nu p-ringar för att få.det att fungera. Utan, ingen mens alls, p-piller blödde jag hela tiden typ :-/ Inga vikt problem längre,, mer än psykiskt att jag känner mig för stor ibland, ganska ofta. Tvättar mig med bar vatten, har bomullsunderkläder och inga tajta kläder….

hus-musen
2012-01-09 11:11
0

Låter som att det kan vara Svamp, eller obalans i underlivet, vu verkar ha känsliga slemhinnor om du får små sår under sex.
Rikliga flytningar kan vara ett tecken på båda av dem oxå.
P-ring kan annars irritera känsliga slemhinnor så det kan vara så att du behöver byta preventivmedel.

Jag skulle söka läkare om jag var du, inte skönt att gå så.

Qui dormit, non peccat

[tililili]
2012-01-09 22:53
0

Va gör man åt känsliga slemhinnor då?

hus-musen
2012-01-09 22:58
0

Beror ju på orsaken till att du har känsliga slemhinnor.
Det kan vara hormoner som gör dem känsliga, byt preventivmedel
Det kan vara obalans i underlivet, finns tabletter som lactal i sverige iaf för att återställa balansen
Det kan vara Svamp och då behöver du smörja eller tabletter för att bli av med problemet.

P-ringen kan orsaka Svamp och därmed känsliga slemhinnor så det kan vara den som är boven.

Qui dormit, non peccat

[tililili]
2012-01-09 23:02
0

Har provat en jäkla massa olika p-medel för att få mensen att funka… men inte märkt ngn skillnad på klåda och obehag, inte heller om jag inte tar ngt alls, förutom att jag inte har ngn mens då…

hus-musen
2012-01-09 23:07
0

Ah okej, förstår att du inte vill byta då. 

Men gå till gynekologen och prata iaf, om det är Svamp eller bara obalans så är det ju lätt att lösa och du slipper underlivsproblemenGlad

Qui dormit, non peccat