Regelbundet...
Hur lång tid tar det innan mensen blir regelbunden från den allra första mensen? Jag har haft mens nu sedan 11 års ålder, och nu är jag snart 15 och den har inte blivit regelbunden än.. Svinjobbigt, då jag jämt och ständigt oroar mig för att det är något fel med mig :c Aldrig haft sex, så kan heller inte skylla på det..

Alla får inte regelbunden cykel, så det behöver inte vara något fel. Men är du orolig kan du alltid gå till ungdomsmottagningen och prata med en barnmorska, de är vana vid att få sådana frågor och brukar vara glada att kunna hjälpa till. Jag har haft mens i över tio år och den kommer lite som den vill fortfarande, men jag känner alltid på mig när det är nära så jag störs inte av det.

Precis, alla får tyvärr inte en regelbunden cykel, andra får det på en gång. Ibland tar det lång tid innan den blir regelbunden oxå, kan ta allt från 1 år till 8 år har jag läst någonstans.
Det som kan hjälpa är att äta p-piller, då kommer den på utsatt tid eller försvinner helt.
Qui dormit, non peccat

fick inte regelbunden mens förrens jag började med p-piller, annars kommer den lite som den vill
#2 - #3: Okej, tack för svaren. Vill helst utebliva p-piller ett tag till! ;)
Jag fick inte regelhunden mens förrän efter många år. Tror jag hade oregelbunden mens i 4 år, sen skaffade jag cerazette som gjorde att mensen mer eller mindre försvann helt. När jag slutade med dom efter ca 4-5 års användande då blev mensen mer regelbunden. Men sedan så har den ju flexat i samband med p-pillerbyten och liknande.
Nu för tiden bryr jag mig inte om ifall den är regelbunden eller inte. Jag märker på min kropp när det är dags så regelbundenheten har mindre betydelse. Har väl inte helt regelbunden mens nu, men mkt mer regelbundet än från början.
Medarbetare på westernridning.ifokus