Softcup?
Hej! Hittade en liten grej på internet som liknade en menskopp, en softcup. Är det någon som har använt en sån och vad är skillnaden jämfört med en vanlig menskopp? Funderar på att kanske beställa hem en från USA, anledningen till att jag mer funderar på denna är att man kan ha sex med den, till skillnad från en menskopp. Känns så fruktansvärt jobbigt att tvingas ingå celibat 7-9 dagar i veckan, och med den här slipper man ju att blodet rinner ut.
Vad tror ni andra? Verkar det som en smart pryl?

Som jag fattar det så är den en engångkopp med mjuk plast i mitten och en stödring, istället för som menskopp som är en kompakt kopp i silikon.
Så jag hade inte köpt den, känns dumt att slänga mer plast i miljön, och den är för dyr för det. Dessutom kan man ha sex ändå, kanske inte penetrerande när man blöder som värst men annars. :)
Qui dormit, non peccat
Hmm ja… Kanske är bättre att lägga pengar på en menskopp ändå. Har hört att man kan använda ett pessar för att minska blödningen om man vill ha sex i alla fall?
Nåja. Jag har hittat en affär i Göteborg som säljer menskoppar så slipper jag beställa. ^^ Det är nog det viktigaste.