Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettkillsnack
Läst 6377 ggr
mejamylove
2011-12-03 00:24
0

Dryga killar!!

i min klass så äre 17 killar och 7 tjejer fast nu ä vi bara sex tjejer för att en tjej är utomlands o ska vara det i en månad:(

och när man har pms så märker dom det o retar en bara för dom tycker det är kul när man blir så sur så lätt! och det dom typiskt brukar säga när man blir jättesur är "haru pms eller!!" så himla drygt!

jag ville bara skriva av mig det för att ja blir så himla sur!!

hus-musen
2011-12-03 00:29
0

Släpp det bara är mitt råd, det är ju inte ens allvarligt. 
Killar kan vara dryga på det sättet, och synnerligen om de är omogna och inte förstår innebörden av PMS.

Jag var ensam tjej i en klass med 16 killar, och visst retas man. Men det är faktiskt inget att bry sig om i slutändan.

Qui dormit, non peccat

mejamylove
2011-12-03 00:34
0

fast ja kan inte tänka klart när ja blir så sur!

mejamylove
2011-12-03 00:39
0

och haru PMS eller är inte de man vill höra när man är gråtfärdig redan innan medans de känns som om magen ska explodera

hus-musen
2011-12-03 00:39
0

Om du inte kan tänka, så räkna till tre, ta ett djupt andetag och ignorera dem. Det är inget att bli sur över, har man PMS så har man liksom.

Qui dormit, non peccat

mejamylove
2011-12-03 00:42
0

oki, tack för rådet! ska försöka :)

hus-musen
2011-12-03 00:45
0

Det fungerar faktiskt, man får liksom ge sig själv en paus Glad
Dessutom är det inte lika kul för killarna när de märker att du inte bryr dig!

Qui dormit, non peccat

mejamylove
2011-12-03 00:55
0

nej får hoppas det! :)  o de som ee speciellt me killarna i min klass rätt vare e så står dom o retar dig, men när du blir ledsen o börjar gråta står dom o kramar om dig?? ja förstår mig inte på killarna i min klass :P

hus-musen
2011-12-03 01:04
0

De är killar, det är det som är hela problemet Oskyldig

Jag tror inte de menar något illa egentligen, men vi tjejer kan vara rätt känsliga just runt tiden för mens och ägglossning. 
De är nog lite förvirrade själva, och därför kramar de om er när de ser att ni blir lessna och de tagit det lite för långtGlad

Qui dormit, non peccat

mejamylove
2011-12-03 01:06
0

ja de e nog så! Glad men ja ska pröva dedär med att ta en paus o se om de blir bättre! :)

gulzebra
2011-12-03 04:11
1

Förutom det som redan nämnts så tänk för dig själv att inom en viss framtid kommer varenda grabb vara livrädd för fruntimmer med pms - då är det nog inte lika kul längre kan jag tänka mig… Flört

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

mejamylove
2011-12-03 11:26
0

hahaha! nej de kan ja inte tänka mig hellerFlört(att de skulle va kul asså) ;)

[Noriisen]
2011-12-03 21:44
0

äsh strunta i det bara

[FruStein]
2011-12-04 20:59
0

Måste du umgås med/prata med killarna då? Gör dig inte tillgänglig för dem.

mejamylove
2011-12-10 21:13
0

asså det är i klassrummet de håller på men jag har pratat medläraren nu så de håller inte på längre

[FruStein]
2011-12-11 11:23
0

#14 Vad skönt. När jag gick i gymnasiet var vi 22 tjejer och fyra killar och jag gick umgicks nästan bara med killarna. De var relativt mogna och skolorienterade - så det handlar nog bara om tur eller otur, inte att killar i allmänhet är på ett visst sätt.

mejamylove
2011-12-11 22:41
0

jag brukade alltid vara med killarna förr för att jag gillar inte att snacka skit bakom den andres rygg o allting sånt där som händer när det är mkt tjejer i klassen :), sen slog vi ihop 4 klasser från 4 skolor o då försvann dom mogna killarna som jag brukade vara med fast som sagt så håller de inte på längre  :)

[Fiction]
2011-12-27 19:37
0

Vilka retstickor!

Det finns en manlig motsvarighet till PMS som kallas Irritable Male Syndrome/IMS. Jag hittar tyvärr bara den engelska förklaringen till det, men du kan läsa om det här.

Mitt förslag är antingen att du väljer att ignorera dem och se deras kommentarer för vad de är - nämligen ett försök till att skapa kontakt. Eller så retas du tillbaka, genom att kläcka ur sig nåt i stil med: "Ja, kanske det. Och du har Irritable Male Syndrome, antar jag?"

Tungan uteOskyldig

mejamylove
2011-12-27 19:42
0

#17 HAHAHAHAHAHHAHAHAHA XD XD XD!!! jag dog när jag läste ditt inlägg!Tungan ute

[Fiction]
2011-12-27 20:13
0

#18 *återupplivar* Oskyldig

Det är sånt där man lär sig med åren. Flört Kunskap är makt!

När jag var yngre, var jag väldigt känslig och tog illa upp av såna kommentarer som killarna kunde kläcka ur sig. Det hade varit kul att resa bakåt i tiden och läxa upp småpojkarna lite, men eftersom det inte går får jag väl bidra med lite snygga "svar på tal"-kommentarer här. Tungan ute

mejamylove
2011-12-27 20:29
0

ja de får du med glädje göra!

ja måste bara berätta en sak som ja sa till en kille som höll på o leka med fönstret vid min plats. (han var väldigt dryg o svara emot mig när ja sa åt honom att gå o sätta sig på Sin plats)

Han -här ska man ju hänga sig (han höll på o leka med snöret som man drar upp rullgardinen med)

jag -nej, sån tur skulle jag inte ha

han -schysst du varå! (sa han på ett skämtsamt sätt)

jag -men kan du lyssna på mig o sätta dig på din plats ist!!??!

han -vadå är jag dryg? (sa han med ett leende på läpparna o skämtsam röst fortfarande)

jag -de sa jag aldrig jag gillar dej bara inte

:) när ja sagt de så gick han å satte sig