Svamp+Mens
Efter min katt bet migi fingret och jag fick äta medicin pga det så fick jag Svamp i underlivet. Försöker behandla det igen med Pevaryl eftersom den första omgången inte funkade helt och svampen kom tillbaka. Nu har jag även mens och då är ju varken binda eller tampong något att rekomendera, enligt det jag har läst. Men vad är bäst av pest eller kolera? Jag har nu binda, antog att det var bäst av dom två, men det känns som ett fängelse mellan benen :P
(Och för att ingen ska fråga om det kan vara något annat än Svamp så har jag ett fast förhållande sedan sex år tillbaka)
Binda sa min gynläkare var bäst.
Och pevaryl är inte så bra egentligen och funkar inte speciellt bra heller tycker jag. Är bättre gå till gynmottagning och få tabletter (det är även billigare tror jag betalade runt 60kr för 4 tabletter och man brukar ofta bara behöva 1-2 tabletter då man fått Svamp så det räckte ju till fler gånger)

#1 Tack för svaret :)
Tyvärr är jag långt från min vanliga VC så tog det som var utan recept och nära till hands. Det har hjälp faktiskt, eller iallafall har det dämpat, får se om det håller i sig.
#3 Yes, minre än hälften ska vara vatten.

Funderar lite hur bra det är för mig som är allergisk mot äpplen
#5 Aa, kanske bättre med ättika.

#6 Ska det vara 50/50 då med? eller hur är propotionerna mellan ättika och vatten?
Jag skulle nog inte ta ättika är ju ganska starkt och det är ju lite frätande tror jag så det låter som lite vanskligt, kanske bättre med annan vinäger ex. sån som är baserad på vin. +Mjölksyra lär inte fräta heller sån kan man använda ren utan att spä ut bara låta filmjölk rinna av i ett kaffefilteroch använda den lite klarare vätskan man får.
#8 En bekant säger sig ha fått det av en gynekolog. Vet inte dock, för jag tänkte samma sak som du.
Äppelcidervinäger är finfint kan jag själv dock säga. Av erfarenhet.
Men vad man än tar, så ska det spädas med mer än 50% vatten.