Storlekshjälp - jobbyxor
Hej allihopa!
Har ett litet problem, har aldrig kunnat köpa jeans och nu måste jag fixa beställa byxor till arbetet. Har den stora äran att jobba på McDonalds, tyvärr har jag under ett år pga svårigheter med samarbete med klädföretag, fått ha byxor i lite fel storlek. De är i storlek 28/34.
Problemet är att byxorna är riktigt höga, de slutar strax nedanför naveln, är väldigt tighta i höfterna så måste dra upp dem för att NÄSTAN få igen dragkedjan helt - vilket leder till en härlig cameltoe (varsågoda att skratta..)
Problemet är att de inte har byxor som kan kan testa så har ingen aning om vad för storlek det är jag behöver? De sitter lagom löst på benen! Tänkte kolla om det finns någon som är hyfsat bra när det gäller storlekar i byxor allmänt? Jeans osv, jag har nämligen noll koll på detta.
Ska jag ta en storlek kortare eller bara en storlek större? Båda?
Antagligen supersvårt att veta men har ingen aning hur storlekar ändrar sig om man tar en storlek kortare, blir de lite bredare ocså?

Det du behöver gå på är bredd och längd, men passformen skiljer sig väldigt mycket beroende på vilken modell det är och vilket material!
Står det 28/34 så är bredden 28 och längden 34.
De är uppenbarligen för tajta för dig, så du skulle behöva gå upp i storlek, till 29 eller 30 i bredd för att slippa den snygga cameltoen 
Är längden bra på byxorna du har? Isåfall så fortsätter du beställa 34 i längd. Är de för långa så väljer du 32 i längd eller ökar om de är för korta.
Qui dormit, non peccat
Byxorna är väl på gränsen till för långa, bra i benen men sen tvingas jag ju dra dem väldigt högt upp pga den smala midjan.. svårt detta!

Om de är lagoma i midjan så är det ju lätt att vika upp benen. Men är de på gränsen till för långa så ta längd 32 istället. Jag är ganska kort, 160 cm, och jag ar alltid 32. Då är de lite långa men inte så det stör. 34 och de är en decimeter för långa.
Qui dormit, non peccat