Sprickor
Jag blev biten av min katt för några veckor sedan och åt penicillin. Fic då den otrevliga biverkning Svamp. Tog en dos Pevaryl för att bli av med den, men allt försvann troligen inte då den kom igen, inte lika extremt men ändå. Nu har jag även fått små sprickor i underlivet, som jag läste kan orsakas pga svampen. Förbannat jobbigt då dessa sprickor går upp igen såfort jag inte sitter med benen i kors :P
Vad kan jag göra för att bli av med dessa sprickor. Är det att ta pevaryl igen eller är det bara "vänta" ut, försökt med att vänta ut men tar det över en vecka så är jag inte så himla pigg på att "vänta" längre. Inte så jävla roligt eftersom det gör ont lite då och då samt jag vill ha sex med min sambo vilket inte går
Gå till mödravården och få tabletter mot Svamp utskrivna. Då försvinner svampen garanterat inom ett par dagar :)

Smörja in dig med något, kanske babyolja. Spricker man så är det för att slemhinnorna är torra eller för att man är där och kliar. Så smörj in dig med något som mjukar upp och som går bra att använda där nere (jag använde ibland babyolja och ibland en sorts aloe vera gelé)
Har haft problem med sprickor både vid Svamp och utan.
#1 Svampen är nog typ borta… det är sprickorna som är problemet eftersom de inte läker ihop då de är på ett taskigt ställe så att säga.
#2 Ska testa det :) Tack, är villig att testa det mesta just nu :P
Apoteket har en jättebra fuktgel med mjölksyra i som funkar bra om man är torr och har lätt ph-obalans i underlivet,den heter Apoliva intim fuktgel.
Lycka till!

Olivolja kan funka bra oxå! :)
Qui dormit, non peccat