Yaz - erfarenhet?
Hur är era erfarenheter av p-pillret Yaz?
Känner mig väldigt tveksam med att börja med dessa efter all skräckpropaganda jag har läst 
Jag mår jättebra på Yaz. Jag hade iof mellanblödningar hela tiden i början, men efter ca tre månader (precis när jag tänkte ge upp för att jag var så trött på att bara ha en vecka i månaden utan blödningar) så rätade det till sig :) Sen gick jag ifrån att ha pyttelite mens när jag åt sockerpillren till att bara ha mens varannan/var tredje månad och nu har jag inte haft någon blödning alls på flera månader.
Alla mina PMS-besvär har försvunnit (det var därför jag började med p-piller, för att jag led något fruktansvärt att PMSen) och hyn har väl blivit en smula bättre, även om jag fortfarande har en del finnar.
Vad skönt att höra!
Jag velade fram och tillbaka jättelänge, men sen beslutade jag mig för att det får bära eller brista. Är inne på dag tre nu, inga biverkningar än vad jag vet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag äter oxå Yaz och har inte märkt av några hemska biverkningar :) Lite öm i brösten kanske.. Men nu blev jag nyfiken, vilka skräckhistorier ? Har jag missat nått ? :P
Jag har inte mens så ofta, ungefär varannan månad, och bara lite granna.
det är några som har fått blodproppar och en dog av yaz, för många år sedan.
nu har jag provat dem ett tag och är hittils mycket nöjd!
Jag hade ett fruktansvärt illamående i ca 2 veckor, undefär 2 veckor in på första kartan, det är allt jag haft i form av biverkningar än så länge.
tänkte putta upp denna trådedn lite då ja skal börja med denna sort när mensen kmr
hr går de för dig TASSY, är dem helt ok elr inte..
//kan inte göra frågetecken//
Jag tyckte yaz funkade bra för mig, mådde kanon. Dock fick jag flera migränanfall (beror på annan sjukdom) så nu får jag inte äta kombinerade p-piller längre och är tillbaka på cerazette.
jaha vad synd.. men då vet jag i allfall… nu e de bara invänta mensen då.