Ont efter mens

Vanliga runtskickningen ^^
Vet faktiskt inte vad det kan vara för "eftervärkar". Kan ibland känna av svaga strax efter att mensen är slut, men har inte tänkt så mycket på det faktiskt.
Qui dormit, non peccat

Ja det låter ju inte alls bra! Man ska ju inte behöva ha det så.. Funderar på kanske en cysta eller liknande?
Jag avskyr när de säger ordet avvakta. Bra att du sa ifrån!
Qui dormit, non peccat

Ja endometrios är inte kul.. Cystor beroende på hur de sitter har jag mycket hellre.
Qui dormit, non peccat

Har du en utbuktning då? Ljumskbråck brukar man kunna se och känna.
Ljumskbråck har inget med mensen att göra, så det verkar konstigt att det ska dyka upp flera gånger efter mensens slut.
Qui dormit, non peccat

Jag är så rund och go att det nog inte syns utanpå på mej. Jag brukar bli mer rörlig efter mens och ljumskbråck gör mer ont när man rör sig. Fast det känns ju kanske lite långsökt. Nu har jag i alla fall haft ont i en vecka så jag börjar undra om mensveckan är enda veckan som jag inte har ont bara det att jag blir så van att jag inte tänker på det till slut. Att jag fått mer ont nu kanske beror på att jag har jobbat två veckor på förskola och lyft tunga barn hela dagarna.
Vet faktiskt inte alls vad jag ska tro om någonting längre. Börjar bli smått desperat och greppar efter halmstrån

Hmm, ja men om det är ljumskbråck så kan man trycka in det igen, och ibland ramlar bråcket in av sig själv om man ligger med benen högt har jag hört. Har inget bråck själv så jag har inte provat..
Läste lite här http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Ljumskbrack/ om bråck, vet inte om det stämmer in på dig riktigt. En knöl eller svullnad verkar det som man "ska" känna iaf.
Cystor kan man missa på undersökning så lutar nästan mer åt en sån ändå.. Cystor är ju rätt vanliga oxå
Fast jag vet inte.
Usch lider med dig, ovisshet är det värsta som finns!
Qui dormit, non peccat

Ja, det är inte roligt att sitta och spekulera så här, men eftersom läkarna inte verkar veta någonting heller så tänkte jag att det kanske är bäst att ta med sig lite förslag till nästa läkare. Jag var iväg en gång i April också och då trodde den läkaren att det var stress. Nu tror jag inte det längre för det gör verkligen ont nu. Blev till och med tvungen att ta en tradolan på eftermiddagen för tårarna rann.

Oj, ja något är ju helt klart fel.. Man ska inte behöva ha så ont utan anledning!
Tycker du gör helt rätt, man måste vara sin egen läkare idag och stå på sig för att det ska hända något.
Just nu har jag inte många ideer, men äggledarinflammation då?
Qui dormit, non peccat

Hmm.. Googlar runt lite, du verkar inte vara ensam om det. Har oxå liknande ibland. Konstigt bara att ingen vet varför.
Du är inte gravid?
Qui dormit, non peccat

Cysta eller myom verkar många gissningar på internet vara på annars, har de gjort ultraljud?
Qui dormit, non peccat

Hittade en ritad bild på ljumskbråk. Det gör ont i de trakterna och eftersom de inte verkar hitta någonting i det gynekologiska området så utvidgar jag sökningen. Fast innerst inne så tror jag att det är gynområdet ändå
http://www.1177.se/Bilder/Nationellt/Amnen/Ljumskbrack/ljumskbrack_inre_s.gif

Gynområdet verkar ju troligare, men ja man bör ju undersöka allt man kommer på.
Hojtar om jag kommer på något mer! :)
Qui dormit, non peccat