Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 4592 ggr
Ratlings
0

Problem med magen?

Hej!
Jag har haft problem med magen i.. tja, flera år till och från. Med problem menar jag smärtor och hårdmage. Den senaste tiden har jag haft ont i magen och mått illa varenda dag och det börjar bli oerhört jobbigt nu.. Dessutom har jag haft små blödningar. Inte som mensblödningar utan en gång om dagen när jag torkar mig kommer det blod, men inte annars. Det hände för ett tag sedan och nu dom två senaste dagarna.

Jag har varit till VC ett antal gånger pga min j*kla magen och gjort prover. Ibland har dom inte hittat något fel alls och ibland småfel som tex. virus i urinet, virus i blodet och livmodersinflammation. Detta har jag fått antibitoka för och det varit bra i någon månad innan sk*ten börjar igen.
Jag har också gjort allergitest eftersom jag mår illa varenda gång jag äter. Men allt var negativt (förutom laktos, men det har jag haft i flera år).

Någon som har/haft/känner någon med liknande bekymmer och vet vad man kan göra? Det börjar bli ganska extremt jobbigt nu.
Tänkte iallafall ringa VC igen imorgon..

// Lise
When nothing goes right, go left!

Ladydragon
0

kanske vore en idé att gå till en gynokolog så dom får undersöka dig och se om det är nåt dom kanske kan göra för dig

Ratlings
0

#1 Jo tänkte först ringa VC och se vad dom säger.

// Lise

MissInAction
0

Jag håller med #1, gå till en gynekolog som får undersöka dig ordentligt. 
Sen tänker jag också på det onda ting vi kallar gluten. Sjukvården testar mot en eller två sorters gluten i sina allergitester, medans det i själv verket finns flera. Gluten är något vi har gjort till livsmedel och det skadar faktiskt tarmarna. Förenklat kan man säga att proteinet härmar en process som angriper och bryter ner vävnaden. Så man kan få inflammerade tarmar och det tar månader att läka.
Fast jag vet inte om det stämmer överens med de symptom du beskriver, men kan ju vara värt att fundera över Glad
Skickar med en länk, en liten bit ner i texten finns en bild av gluten.

http://chriskresser.com/9-steps-to-perfect-health-1-dont-eat-toxins

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Ratlings
0

#3 Jag har testat mig mot gluten men om det finns fler så ska man kanske inte lita på det testet Obestämd Hm, får nog ringa imorgon!

// Lise

MissInAction
0

Nej men varför de bara testar mot några har jag ingen aning om, det är inte alls logiskt Obestämd Men det är många som mår bra när de utesluter allt som kan innehålla gluten, dvs. spannmål. Om man vill baka så kan man ju använda exempelvis pofiber och fiberhusk och liknande Glad

Kluring om Ryssland

Ratlings
0

#5 Jo, kan ju testa. :)

// Lise

MissInAction
0

Mm gör det. Fast ring gyn också kanske, olika gynekologiska åkommor kan ju påverka magen.

Kluring om Ryssland

Ratlings
0

Ja tänkte göra det imorgon. Dessa symptom jag har börjar bli identiska med dom jag hade när jag led av livmodersinflammation. Obestämd

// Lise