Luktar illa
Har ett tag haft illaluktande flytningar. Håller jag uppe med att duscha en dag så luktar det genom kläderna så jag är rädd att andra ska känna det. Jag har inga andra problem än just detta. Det kliar inte eller så. Vad kan det vara?
Tack för svar. Vill inte gå till gynekolog, så jag ska kolla på apoteket.
Och jag säger gå till gynekolog försöker man självbehandla sig utan att veta vad orsaken är kan man faktiskt förvärra situationen.
Är man mer erfaren och känner igen symptom eftersom man fått det diagnostiserats tidigare så kan man behandla själv men inte annars. Står även på de medel som säljs på apoteket att man bör ha diagnostiserats tidigare med ex. Svamp och veta att det är just det innan man använder medlena.
Ring en gyn mottagning det är inget farligt, vill du ha en kvinnlig läkare be om det och är det första gången du går till gynekolog säg det så kan de ta det lugnt och förklara allt för dig så du blir så lugn som möjligt, de finns ju där för att hjälpa dig och de har nog sett det mesta och kännt lukt av det mesta så man måste inte skämmas för nått.
Och jag säger också att det är en dålig ide att behandla utan att veta vad det är! Behöver inte alls vara Svamp, men om du behandlar för det så när du väl får Svamp så kan du vara resistent mot medlen så att de inte hjälper.
För mig så låter det som om du bara har obalans i underlivet och behöver återställa den balansen. Tvätta med ph-balanserande underlivstvål och använd bomullstrosor och luftiga kläder/gå utan om du kan. Det gör ingen skada att försöka eftersträva en naturlig balans om du vägrar gå till gyn (vilket du borde göra ändå)!
Testa att sova utan underkläder :) Och tvätta inte så supernoga i musen, isåfall med sånt PH tvål och så finns det en annan kräm som man kan ta efter dusch/sex så ska det återställa balansen. Om du inte vill gå till gyn. så kan du säkert gå till en vårdcentral och rådfråga :)
Jag använder aldrig duschkräm eller tvål där nere, bara vatten. Har nån lactacyd tvål hemma som jag kanske borde använda? Vet inte om det är ph-balanserande dock.
Har aldrig varit hos gynekolog och vill absolut inte heller. Tanken på att klä av sig och lägga upp sig inför någon sådär skrämmer mig. :|
Ska testa att sova utan underkläder några nätter och se om det hjälper. :p
#6 Det är absolut ingen fara att gå till gyn. Jag förstår om det är skrämmande om du aldrig har varit, jag var också rätt orolig innan jag hade varit men när jag gick därifrån småskrattade jag nästan åt mig själv för det var verkligen INGEN fara! Hon var supertrevlig och pratade hela tiden och talade om vad som skulle hända och vad hon skulle göra. Ett tips är att ha på dig en lite längre tunika eller klänning så behöver du inte känna dig så naken när du ska gå till stolen och sätta dig :) Lycka till!
Du skulle kunna pröva med Lactacyd som är en gel som finns receptfritt på apoteket.Den är helt ofarlig och återställer bara balansen i underlivet och är ingen fara att använda.Däremot ska man vara försiktig vad gäller preparat mot svampinfektion.Man ska inte använda det om man inte har Svamp.
Hjälper Lactacyd så har du förmodligen bara fått obalans i ph-värdet,och hjälper den inte ,ja då kan det ju vara en svampinfektion eller nåt annat och då bör du gå till en gynekolog och få det uppkollat.
Lycka till!
#8 Lactacyd är en tvål och inte en gel.

#8 Antar att du menar lactal?
Qui dormit, non peccat
ber om ursäkt!…menar naturligtvis Lactal 
Använd inte lactacyd i underlivet, det torkar ut!!!! Använd bara vatten om du nu måste använda ngt. Mitt förslag är att du köper "Vivag" lactal eller ngt med goda mjölksyrebakterier i. Helt ofarligt och hjälper Finns receptfritt på apoteket.
#11 Okey, då förstår jag :)
#12 Du skriver att det hjälper. Men det beror ju helt på vad som felar TS.
Det kan ju inte du veta där borta bakom din dator :) Är bara fel i balansen kan det hjälpa, absolut.

Gå till ungdomsmottagningen där kan du få hjälp. Du ska absolut inte behandla dig själv om du inte är undersökt innan och känner igen symtomen. Det kan förvärra om du har otur.
Så övervinn din rädsla för det är inte alls farligt att gå till gynekolog. Dessutom är det helt naturligt att gå inte och inte farligt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#6 Första gången jag skulle gå till gynekolog fick jag sån ångest att jag struntade i det. Andra gången hade jag på mig en kjol. Var nervöst, men en trygghet i att bara lyfta på kjolen. Visst, det kändes lite ovant, men efteråt var det skönt att ha det gjort.
Sedan dess har det kännts lite som att gå till tandläkaren - man sitter och nojjar sig lite över om man har dålig andedräkt/tandsten/inte sköter tandborstningen som man ska. Men saken är att tandläkare liksom gynekologer har varit med om det mesta. De gör sitt jobb, och påpekar helt enkelt huruvida det är något problem och hur det ska åtgärdas.
Vare sig det gäller Svamp eller tandsten.
Lycka till!
_No way! Yes way!
Jag vet ett par tjejer som glömt kvar en tampong inne (då de haft sex med tampong) som sedan har börjat lukta något fruktansvärt. När de gått till gyn har de hittat tampongen :S
Så gynekologer har nog, som Saga85 säger, sett det mesta ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Bara för att göra det klart, hur ska flytningarna lukta då? :)
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
#17 Här kan man läsa om flytningar http://www.umo.se/Kroppen/Tjejers-underliv/Flytningar/
Ojoj, klart du ska gå till en gynekolog, men att behandla med mjölksyrebakerier kan inte skada. Jag har haft galet mkt besvär av alla de sorter….o det här är en av de få saker man kan testa själv, dock anser jag att man aldrig ska börja svampbehandla sig själv, utan att en gynekolog kontrollerat att det är det…säger hon "bakom sin dator" ;)
Lukt på flytningarna är individuellt, viktigt att lära känna sig själv, lukta, kika, känna på sina slemhinnor…hur fungerar jag cykeln igenom. Det gör det lättare at komma på när ngt är tokigt!
Mitt allmäna tips är att låta systemet "städa" sig själv, det gjorde att jag fick mkt friskare slemhinnor och bätter lukt :)
Gyn är inte farligt. Alla sa till mig första gången jag skulle dit att det var läskigt, obehagligt osv men jag tycker inte det var det över huvudtaget. Och dem är erfarna med, kollat på många musar i sina dar;) Så det är ingen fara!
Bättre att gå dit än att behandla själv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.