Klädkod
Ska iväg på praktik i en väldigt fin textilbutik och har fått dresscoden:
"Dark skirts or trousers, White or cream blouses or shirts , no jeans" först tog jag no jeans som jeansfärg men jeans är ju jeans, samtidigt säger min lärare att svarta jeans funkar. I och med att jag endast haft jobb utan dresscode så har jag inte sån stor koll, hur skulle ni tolka det?

Jag skulle också tolka det som föregående talare - alltså som "finbyxa". Alternativt mörka chinos eller liknande.
Gå dit innan du börjar och kika runt hur övrig personal har klätt sig? Bör ge en hint 
#3 Hade gärna gjort om det inte vore för att det var i London och vi kommer fram på kvällen och på morgonen börjar jag jobba! Men finbyxa känns väl som ett säkert kort!
Titta in i en finare klädbutik i london och rådfråga dem? London har ju riktigt fina butiker med hög kvalité.
Kostymbyxa definitivt! No jeans betyder verkligen inga jeans. Har du inga hemma så spring in på Marks&Spencer en snabbis och köp ett billigt par :)
Tänk på vad du har för skor också!
"no jeans" betyder no jeans, dvs inga jeans oavsett färg, kostymbyxa är ett säkert kort och ska du ha skor med klack bör den ej heller vara för lång och inte för smal. Jobbar själv med sådan dresscode och det kan inte bli fel med ett par kostymbyxor, en snygg blus och möjligtvis ett par loafers med låg fyrkantig klack.
#8 Bra där! 
Tack alla! Sprang till kappahl och hittade ett par fina kostymbyxor, när det kommer till skor - funkar ballerinaskor i skinn med mörka nylonstrumpor under?
du kan ju köra svarta pumps som inte är allt för höga?:P Det är väldigt fint:) och passar bra till kostymbyxor.
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
Ballerina kan funka om de är svarta, hela och rena och snygga till.
Annars så skulle jag ha ett par svarta pumps med låg och tjock klack, eller loafers som någon nämde tidigare.
Tygskor och liknande går bort!

Japps precis som alla säger så är no jeans verkligen no jeans oavsett färg. Dumt av din lärare att säga annorlunda, det är inte upp till läraren att bestämma klädkoden. Dock iaf här i sverige så accepteras oftast svarta jeans, men man kan ju inte ta det för givet.
Skor är oxå viktigt, funkar inte att dyka upp i sneakers liksom. Svarta skor, och matchande strumpor såklart. Gärna pumps eller stilrena skor.
Qui dormit, non peccat