Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 5432 ggr
ettlitetalias
2011-10-15 23:41
0

"lyfta brösten"

Tuttarna hänger som urvridna tepåsar efter viktnedgång… Brukade ha fint formade bröst före viktuppgången och medans jag var överviktig (även om de inte var runda utan bara "jämnfyllda"). Nu så ser de bara miserabla ut.. Finns det något man kan göra för att "fylla ut dem" lite? Vill inte ha dem större, rundare eller något, bara återfå lite fyllning uppetill så att de inte ser så ledsna ut…

Kan väl tillägga att det bara handlar om ca 10kg, totalt, så tycker ju att det var lite väl mycket som togs just från brösten, iom att de var ok innan jag gick upp.. Känns som att jag gick upp 10kg kroppsvikt, men tappade 7kg kroppsvikt och 3kg bröst..

[SweetRose]
2011-10-15 23:48
0

Det kanske inte är ett alternativ för dig men för mig brukar det hjälpa att faktiskt gå upp lite igen. Det beror på hur kroppen lägger på sig såklart, för mig blir det först höfterna sedan brösten så om jag gå ner lite ett tag blir först höfterna lagom sedan börjar brösten sacka Tungan ute

ettlitetalias
2011-10-16 00:55
0

#1 Har försökt det, men det går liksom inte av någon anledning! Obestämd
Brösten är det sista stället som vikten lägger sig på, men första den tas av Rynkar på näsan Går jag upp så blir det först på magen, sen låren, höfterna, armarna och sist brösten.. Men så fort jag tappar ett hekto så syns det direkt på brösten. Går jag ner ca 5kg så börjar det synas på resten av kroppen. Gick upp 3 klädstorlekar, och en BH-storlek, men gick ner 2 klädstorlekar och 2, nästan 3 BH-storlekar… Och nu går det bara neråt med BH-storleken för varje kilo! Inget tas från resten av kroppen liksom, så jag försöker stå still i vikt men träna, men med samma resultat.

[SweetRose]
2011-10-16 00:57
0

#2 ajdå, det var ovanligt. Att viktuppgång och nedgång inte går i samma mönster.

Det finns speciella övningar man kan göra för att träna bröstmusklerna och lyfta dem på det sättet, kanske värt att testa? Glad

pyromanen
2011-10-16 18:21
0

Blir nog bättre efter ett tag. Huden är ju lite för stor nu. Huden kan inte bara "krympa" lika fort som kilon kan rasa.

[FruStein]
2011-10-16 20:17
0

Det kanske hjälper lite att träna bröstmusklerna. Själv märker jag skillnad fort när jag tränar (på gym), men jag har redan små (och fasta) bröst från början. Men ta det lugnt! Jag har en förmåga att tävla med den som råkar sitta bredvid, oavsett vem denne är (typ en man på 1.80 och mycket muskler. Själv är jag en liten kvinna på 1.60) och tänker att jag måste kunna ta ungefär lika mycket. Ja, du förstår att jag lätt överanstränger mig och får muskelinflammation med jämna mellanrum… :S Men som sagt, testa gym!

Cazzos
2011-10-17 18:43
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller med #5.

Träna bröstmusklerna. Glad