Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 5135 ggr
SweGizmo
2011-10-11 10:38
0

Järnbrist??

Har dem senaste veckorna vart så sjukt trött nästan hela tiden.

Idag när jag gick från soffan till köket så sträckte jag på mig och då fick jag typ ett blodsockerfall och damp i backen. Ni vet när det svartnar framför ögonen och kroppen inte orkar hålla en uppe.

Satt på golvet lite och sen gick jag upp och kände inte av något mer av det. Är fortfarande trött dock.

Jag är ute mycket, mitt jobb består av att vara ute hela dagarna, så jag får den lilla sol som många ofta går miste om vid denna tiden. Äter regelbundet och rör på mig bra i jobbet och både till och från. Går säkert mellan 5 km - 1 mil om dagen.

Har mensen som vanligt, var ganska mycket senaste gången dock. Brukar ha gula tamponger men fick ha blå den gången under hela perioden typ.

Kan det vara järnbrist eller något annat??

Min blogg: SweGizmo.se

hus-musen
2011-10-11 22:34
0

Kan vara järnbrist, så jag skulle antingen prova med vitaminer eller äta järnrik mat och se om det hjälper.

Om det inte blir någon skillnad så uppsök vårdcentral eller ring och fråga :)

Qui dormit, non peccat

[Eleya]
2011-10-12 12:54
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Läs på: www.vitaminochmineral.se
Där hittade jag alla viktiga saker man måste få i sig för att kroppen ska må bra, du kan kontrollera vad som fattas dig, eller bara läsa något "intressant".

Tina-A
2011-10-12 16:35
0

Järnbrist brukar ju resultera i bland annat trötthet, så det kan det säkert vara. Det är jättejättevanligt att kvinnor har järnbrist.

Du kan ju prova att medvetet äta mer av mat du vet innehåller mycket järn, typ broccoli, blodpudding och jordgubbar :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ladymiss
2011-10-13 18:32
0

har samma problem det där med tröttheten! Gick till läkaren å hon konstaterade efter några prov att det inte är problem med blodtryck och jag inte har brist på någon vitamin… konstigt Obestämd

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Loveradio
2011-10-14 03:37
0

Rekomenderar Blutsaft :) inte världens godaste, och kanske lite dyr men jag tycker iallafall man blir lite piggare.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

ladymiss
2011-10-14 13:28
0

hur mycket kostar den ungefär? finns de på apoteket/hälsokosten?

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Loveradio
2011-10-14 13:35
0

#6 Den kostar 209kr på Apoteket : länk. Finns på olika hälsokoster och också på Ica Maxi har jag för mig.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Tina-A
2011-10-14 15:23
0

Blutsaft finns på vanliga Ica också

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]