Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpsykisk-hälsa
Läst 4033 ggr
probiotica
0

Svartsjuka

Svartsjuka kan få en att hitta på historier i huvudet som inte är sanna. Varför gör man det?

Jag vet med mig att jag är svartsjuk och är jag på de humöret så kan jag analysera och hitta på historier i huvudet som sedan resulterar att jag får ont i magen.

Jag kan handskas med min svartsjuka eftersom jag är medveten om den samt att jag har en dialog med min partner.

Jag skulle tro att just nu är jag inne i just den veckan på månaden som jag är mest känsligast dvs före mensen. Hmmm blir så trött på migs jälv ibland då jag tänker för mkt.

Är de nån som känner igen sig. Vad gör ni åt saken?

Jetaime
0

Har tyvärr också insett att jag är rätt svartsjuk av mig sen jag träffade min pojkvän… Jag mår jättedåligt av det iom jag gör allt värre än det är. Jag vet inte vad jag gör åt det igentligen… tar kol på mig själv? Riktigt så illa är det väl inte, men en del saker kan jag verkligen haka upp mig på.

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag var en del svartsjuk i början av "vårat" förhållande gick verkligen o markerkissa mitt revir runt min man Foten i munnen Vet inte varför men på ett sätt vart jag lugn o helt trygg i vårat förhållande. Nu är inte han eller jag några festprissar vi går aldrig ut. Hade det vart så vet jag att jag antagligen vart lite mer svartis. Lite svartis kan vara okej att vara men är det så att man förgiftar sitt förhållande tycker jag man bör gå o prata med någon just om detta. Kanske behöver man lite hjälp, inte heller alla som står ut med svartsjuk partner.