Gravid?
Jag har svullen mage+ ömma bröst,(det gör bra ont när killen tar på brösten) kan jag vara gravid?
Ska inte ha mens förrän om två veckor…
Så kan man ju känna när man har ägglossning, tycker jag! Kan ju vara det du känner av?
Finns det en chans att du är gravid då? Har du haft oskyddat sex menar jag :) Isåfall kan det ju finnas en chans att du är gravid men då har du ju precis blivit det och så tidigt vet jag inte om man känner nånting!? Jag har aldrig varit gravid så jag vet inte hur tidigt man börjar känna det….
Jag brukar inte ha såhär :( Men kan vara som du säger, att det bara är ägglossning.
Ja, det finns stor chans att jag kan vara gravid, då vi har haft oskyddat sex, och jag tänkte inte på att jag har stannat upp med p-pillerna.
jag vet inte heller hur tidigt man kan känna av det.
Min kille undrar också om jag kan vara gravid. :/
Har du haft oskyddat sex så att du kan ha blivit gravid?
Jag tycker som föregående att det låter precis som vanliga symptom vid ägglossning.
#3 Ja :/ Jag har ju det.
Men det skumma är att jag brukar ALDRIG känna av när jag har ägglossning.. Brukar vara precis när mensen kommer som jag får ömma bröst+ svullen mage..
Men kanske inte ska oroa mig?
#4 Kroppen kan ju ändras, jag kände aldrig av det förut när jag var yngre, är mer senaste åren (är 24 nu) som jag har känt det. Väldigt tydligt också! Min mage står ut som en spänd ballong, ser typ gravid ut :P Och brösten är väldigt ömma! Det låter i mina öron som att du har ägglossning och om din mens ska komma om två veckor så är det säkert så!
Klart du kan fortsätta oroa dig men det ger ju inget eller hur?
Om man oroar sig brukar dessutom mensen bli sen! Men jag förstår att du tänker på det! Ingenting man ska ta lätt på….skydda dig i fortsättningen så behöver du inte oroa dig!!
#4, jag tycker inte att du ska oroa dig ännu. Blir det värre så ska du kanske kolla upp det på vårdcentralen (ihållande smärta som nte minskar flera dagar i rad). Annars tycker jag att du bara ska vänta på din mens. Kommer den inte så kan du ta det därifrån. Det är inte lönt att gå och oroa sig ännu.
#5 Nej det är iofs sant, är ju 19, så kroppen är ju inte som en 14årings kropp längre.
Hmm, ska vänta å se ifall det går över och ifall mensen kommer som den ska!
Tack för era svar, känner mig mycket lugnare nu! :)
#7 Gör det du, håller tummarna för att den kommer som den ska :)
#6 Det började för ca 5dagar sen, och idag nuddade jag knappt brösten och det gjorde SKITont! Å likaså när killen rörde dom.
Men det gör inget om jag skulle bli gravid heller, för jag vill ha barn, men dock inte nu! Måste jobba och få allt runtomkring mig lugnt och stadigt först.
#7 Tack så mycket :)
Är kanske bättre om det är en planerad graviditet, även om du vill ha barn! Som du säger, bra att få ordning på tillvaron innan man får barn :)
#10 Jo men precis :)
Vill prata med killen och så först innan vi försöker få barn.
Men ville ändå ha lite rådgivning om vad detta kunde vara :)
#11 Hehe aa kan ju vara bra om han är med på noterna! 
Jag tänker lite som du, om jag skulle råka bli gravid skulle det inte vara några problem, killen tänker lite annorlunda! Han vill vänta ett par år och att det ska vara planerat.
#12 Jag å killen har inte direkt pratat om barn å så, men det var någon förut som min mens var försenad pga byte av p-piller, och då trodde vi att jag var gravid och då sa killen "är du gravid så gör det inget" så det känns ändå skönt att han har den inställningen (han har en son sedan tidigare).
Men som du säger, vill att det ska vara planerat.
#13 Men då låter det ju som att ni tycker lika, vad skönt :) Vi har diskuterat det många ggr för att jag absolut inte vill göra abort. Jag tycker liksom, om vi ändå ska ha barn i framtiden så vill jag inte göra abort i "onödan". Vi har ju stabil ekonomi och så vidare. Han verkar ha mjuknat lite i frågan nu på sistone, känns skönt!
#14 Det är som mig och killen, båda vi är emot abort, eller inte emot, men vi gilalr det inte.
Superbra att ha bra ekonomi och att han har mjuknat lite :)
#15 Förtydligar, jag är inte emot abort, jättebra att det finns men jag vill inte göra det…
#16 Håller med :)