Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 3886 ggr
Ellenfyrkant
0

Rakhyvlar

Jag har alltid använt mig av engångsrakhyvlar när jag inte epilerat benen eller så. Aldrig dessa "lady shave" där man byter rakblad. Men jag är ju ganska nyfiken på HUR stor skillnad det är, lady shaves är ganska dyra men vad kostar rakblad? Om man jämför pris med kvalitet går det jämt ut att ha en bra lady shave eller att byta ut engångsrakhyvlarna?

Mvh Ellenfyrkant

hus-musen
0

Skillnaden tycker jag är att de "riktiga" rakhyvlarna är mycket vassare, de håller skärpan bättre och därför räcker längre.

Engångshyvlar är billiga, och kan användas i nödfall, men jag gillar dem i regel inte. Man rakar benen två gånger och sen är bladen hopplöst slöa och man skär sig på dem.

Qui dormit, non peccat

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Men blir det i längden lika dyrt med "lady shave" som med engångshyvlar? Eller är någon av dem mycket billigare än den andra. Vad kostar lösa rakblad att köpa och hur ofta behöver man byta dem?

Mvh Ellenfyrkant

hus-musen
0

#2 Beror ju helt på vad du har för rakhyvelsmodeller! Jag kan gå på dollarstore och köpa billiaste engångshyveln, 50 st för 10 kr. De är slöa redan vid köpet och irriterar huden, ger skärsår och rostar, men funkar ju rätt länge om man säg rakar benen en gång i veckan och kastar hyveln efteråt. Blir ju femtio veckor man kan raka benen då. Med ett sådant pris kan inte en dyrare hyvel konkurrera.

Minns knappt vad mina hyvlar kostar, tror det är 130 kr för 5 blad eller något sånt. Det är en venus iaf, de irriterar inte min hud och de rostar inte. bra för mig som alltid lägger dem på badkarskanten^^
Har haft samma hyvelsblad i säkert 3 månader nu, och det funkar fortfarande utan hudirritation och skärsår. Rakar mig visserligen inte så ofta, kanske en gång i veckan/ varannan vecka men ändå.

Qui dormit, non peccat