Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsjukdomar
Läst 10128 ggr
somjagvillvara
0

Hörselgångsinflammation

Har någon annnan här haft hörselgångsinflammation, har det just nu. Jag håller på att gå i tusentals bitar.

MissInAction
0

Oj jag vet inte faktiskt.. jag har haft inflammation i "mellanörat" en gång för tio år sen. Ena gången av två som jag haft öronproblem så jag vet inte om det är samma? Oskyldig Det gjorde inte djävulskt ont men jag fick lov att gå med pannband och mössa ett tag, minns jag..

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

hus-musen
0

Vet ej, men hade öroninflammation rätt ofta ett tag.. Fy fasiken vilken smärta, vet att jag låg och grät för det gjorde så ont.

Lider med dig!

Qui dormit, non peccat

skotty
0

Jag har. Flera gånger. Får det på somrarna när jag badar ute mycket. Eller om jag badar i pool på t.ex badhuset. Det är HEMSKT. Lider verkligen med dig! Senaste gången jag hade det var i somras. Ta 2 alvedon och 1 ipren och örondropparna så blir det bättre snart :)

HeleneoHampus
0

Jag har haft problem med det i ca 20 år. Har man en gång fått dessa besvär är det lätt att det kommer tillbaka. Det finns bra örondroppar på recept som fungerar bra om man börjar att ta dom så fort man känner besvären i örat. Undvik att klia med med Topz i örat för det förvärrar bara eksemet.

Man brukar även kalla hörselgångsinflammationer för "simmar öra". Undvik att få vatten i örat, även schampoo när du tvättar håret. Jag fick tipset av min läkare att sätta bomull/fetvadd i örat när jag duschar och tvättar håret. Samt att inte ha huvudet under vattnet när jag simmar. Detta har tagit bort mina besvär avsevärt.

Beställ en tid hos läkaren för undersökning och få ett recept med kortisondroppar så bli du snart bra. Läkaren brukar även "rensa upp" hörselgången med att tvätta ur den med asol lösning.

Lycka till

somjagvillvara
6

#4 Väntade i 3 dagar med att gå till läkaren vilket jag gjorde igår, och då hade jag förbaskat ont.  

Först trodde jag att det var Öroninflammation så jag har typ gjort allt man inte ska. Tog tops i örat, gick med bomull i 3 dagar. Duschade håret osv… Men nu vet jag..

Fick antibiotika igår, skulle även få örondroppar MEN dom var slut på apoteket. Det är riktigt dåligt. Har inte sovit på tre dygn p.ga smärta, men hoppas på att få lite sömn inatt. . .. .