Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmammarollen
Läst 3291 ggr
[nataschaj]
2011-09-15 19:51
0

Fretil test?

Gör man något test för att se så man kan få barn?

Tyckte min tjej kompis sa att hon gjorde det efter hon blev 23 men vet inte om ja misstolka henne. Men hon sa att dem hade kallat henne till någonting

Jag har fått för mig att jag inte kan få barn, men ja e väl bara nojjig då mina "barn längtan" har sats igång och allt.

Har ni gjort något test och när gjorde ni det?

Jag blev 23 i augusti i allafall

Ja någon?

(vet inte va ja skulle posta detta, så ändra om de e fel.)

Salladshataren
2011-09-16 09:48
0

Man vet om man är fertil om man försöker skaffa barn. Tror inte man kan göra fertilitetstest förräns man har försökt i ett år utan att bli gravid.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

hus-musen
2011-09-16 13:21
0

För att få göra ett fertilitetsutredning behöver du och din man försökt skaffa barn i minst ett år har jag för mig. Om man inte har problem i släkten sedan tidigare.

Testet man tar efter man fyllt 23 har inget med fertiliteten att göra, det är ett test för att kolla cellförändringar.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Undersokningar/Gynekologiskt-cellprov/

Qui dormit, non peccat

[nataschaj]
2011-09-16 13:24
0

Jo min tjej kompis gjort nått sånt, fast de heter inte fretil utan de va nått annat…. men dem kolla henne för att se om allt va som de skulle å dem sa te henne att dem brukar kalla in för att kolla när man har blivit 23…

Å kan inte fråga henne nu, för når henne inte på telen..

jaja får la vara då

hus-musen
2011-09-16 13:40
0

#3 Ja det finns bara ett test man tar när man är 23, och det är cellförändringsprovet.

Qui dormit, non peccat

[nataschaj]
2011-09-16 13:59
0

#4 du han posta innan jag han å läsa ditt svar! jaha men då måste hon ha sagt fel info te mig! bra det hehe. För ja blev lite sådära efter som ja inte hade hört nått om ett sånt test. Men tack!

hus-musen
2011-09-16 14:51
0

#5 Haha okejGlad Ja de blev nog en missuppfattning där :)

Qui dormit, non peccat

[nataschaj]
2011-09-16 15:42
0

#6 hehe japp det blev de! för de svaret va menat te de andre inlägget :P (slarvade me skriva siffra)