Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 45035 ggr
Osäker
15

Synliga blodådror...

Hej alla, visste inte riktigt vart jag skulle skriva detta men antar att det passar bra här på kvinna iFokus!

Mitt problem är att jag sedan en tid tillbaka har några få synliga blodådror på mina bröst. Jag är en tjej på 17år och detta är Inte snyggt!! Tycker bara det ser ut att bli mer och tydligare för varje dag och detta sänker mitt redan låga självförtroende ännu mer!

Läste för ett tag sedan att det är möjligt att spruta in något i blodådror så det så småningom försvinner, men när min mamma pratade med en privatläkare så gör de tydligen inte denna behandligen på brösten, för att det kan tydligen förstöra framtida ammning.

Vet inte vad jag ska ta mig till! Någon som vet nått sätt hur man kan få bort de eller minska hur de syns? Skulle kunna göra vad som helst för det :) En går lixom genom själva vårtgården så den syns ju väldigt mycket… Usch…

(Nej jag är inte gravid och det är inte bristningar jag pratar om)

hus-musen
0

Antar att du är som jag, dvs ganska vit på kroppen? Mina blodådror syns genom huden på hela kroppen, finns inget att göra åt det. Mer än möjligtvis bli brunare så ser man inte så genomskinlig ut.

Eller är det så att dina blodådror står ut som åderbråck?

Qui dormit, non peccat

Exxozzie
0

Jag tänkte fråga som hus-musen; är de bara blå och innanför eller står de ut (som på ne karls händer typ)?

Jag har också synliga ådror. Men det är inget som stör mig eller som jag tycker ser fult ut. :S
Jag har dem på benen, armarna, händerna och halsen

Osäker
0

Är inte på jätteblek  fakitskt, syns väl mer på brösten just för att man inte solar där lika mycket såklart…

De står ut lite grann, så ser lite ut som åderbråck eller så är det bara väldigt "kraftiga" blodkärl helt enkelt..

Men vet ni inget jag kan göra åt det? Laser`?

Tycker inte blodådror i övrigt är speciellt fula, och bryr mig inte ifall de syns på armar osv, men på brösten… nej tack

Karmatarerskanise
0

Om det verkligen besvärar dig (står ut) så kan du rådfråga en läkare. Men är det bara vanliga stora ådror så får du lära dig acceptera dom. Det är naturligt.

Dessutom är du ung, och kroppen är fortfarande under förändning.

hus-musen
0

Ja mina blodådror syns tydligare om jag inte är i solen, och under den period mina bröst växte så syntes det tydligare. Men nu är det inte alls så mycket.

Om det är som åderbråck så kan man använda både laser och injektioner för att förminska dem, är dock inte säker på hur gärna läkarna vill använda injektioner i brösten dock.

Qui dormit, non peccat

artdesiu
0

Jag märkte av att mina blodådror på brösten blev tydligare när jag började använda p-piller, kan ditt problem bero på hormoner?
Hur som helst varade det för min del inte särskilt länge, utan de var lite synligare en period men började sen synas mindre och mindre.

Osäker
0

Kanske syns mer just nu för att brösten växer och har sig eller nått då… får väl vänta och se… Tack för svaren i alla fall!

tesselituss
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Detta drabbar måna i ungdomen när kroppen växer, är inte alls ovanligt, och de bleknar med tiden.

Du hittar mer info här!

http://www.netdoktor.se/graviditet/?_PageId=593

Kram /Tess

Osäker
0

Nä, inte bristningar, blodådror :P

Karmatarerskanise
0

#8 Bristningar är ju något helt annat :) Vi pratar om ådror här ;)

MimmieM
0

Om du vill minska synligheten på dem när du ex. ska ha lite U-ringat eller så så kan du testa "ID bare minerals" bisque, den tar bort blåa pigment. Jag har väldigt tydliga blodkärl under ögonen och de försvinner utan att det syns att man trollat med smink :)
Jag har/haft samma "problem" som dig, eller ja… jag besvärades aldrig av det - att blodkärl framstår som riktigt stora och kraftiga under perioder. Då har de alltid berott på någon form av hormonförändring för att sedan gå tillbaka igen. Så om du har tur så är det bara tillfälligt.

Sedan brukar allting kännas som allra värst när man är i just din ålder, vissa saker lär man sig leva med med tiden. Gör ingenting som du kommer ångra sedan - ex. riskera att inte kunna amma ditt/dina eventuella framtida barn för att kunna se snygg ut i bikini/naken etc. Försök tänka i ett längre perspektiv om du kan :) Det är sjukt svårt, men försök!

Carpe Diem