Missfall??
Efter nattens extrema menssmärtor så har jag lite funderingar…..
Jag brukar aldrig ha särskilt ont när jag har mens, det brukar kännas första dagen och mest i ryggen nu för tiden. Jag tar en ipren så fort mensen kommer och när den slutar verka så är det onda borta.
Men inte igår…jag käkade ipren redan eftersom jag är förkyld så under dagen hade jag inga smärtor. Vaknade kl 3 inatt och hade såååå ont, var dessutom väldigt kissnödig så jag gick upp på toan och sen tog jag en ipren. Smärtan var så skarp, har aldrig känt så förut, ursäkta detaljer men det kändes verkligen upp i slidan och typ i livmodern/livmoderhalsen. Riktigt läskigt!
Det jag undrar är om ett tidigt missfall kan kännas så här? Om det kan ha varit det….eller varför får man ondare vissa gånger? Den här smärtan har jag verkligen aldrig haft, jag är 24 och fick mens när jag var 13 så det är ganska lång tid och plötsligt kommer monstervärken!!! Tänk om jag kommer ha så här jämt nu, åååh :(
Hoppas någon har en idé, spekulation eller lite lugnande ord.

Som du säger så kan de vara ett missfall, eller så kramp. Händer mig ibland.
Qui dormit, non peccat
Kramp, hur då menar du? Kan man få kramper i typ livmodern?
Jag märkte att smärtan avtog lite när jag verkligen andades, typ sån andning som när man föder barn. Låter helskumt kanske men det funkade ^^

Jag får rätt ont vid mens, och om jag inte andas ordentligt så blir det som kramp i livmodern. Det är en muskel så det är fullt möjligt. Troligtvis har du spännt dig i sömnen och bara andats ytligt, och fått dålig syresättning i blodet.
Brist på magnesium kan oxå ge kramper i livmodern under mens, kanske någon sånt?
Qui dormit, non peccat
Ja det där med brist på magnesium har jag hört förut då jag ibland kan vakna med kramper i benen. Visste inte att man kunde krampa i livmodern dock men som du säger så är det ju en muskel så det kanske var det som hände då!
Jag tar vitamintillskott som innehåller magnesium för att minska dessa kramper i benen och det har faktiskt hjälpt :)
Finns ju inget sätt att få veta om det var "vanlig" menssmärta eller ett tidigt missfall… jag undrar bara om det kan ha varit det.
Om vi säger att det var ett tidigt missfall…behöver man göra något åt saken eller kommer det bara ut av sig själv och sen mår man som vanligt?

Oftast märker man inte ens missfall om de är tidiga, utan de kan kännas som menssmärta typ. Man behöver inte göra någonting alls åt det, men om du märker konstig lukt eller svullnad som inte lägger sig, feber i flera dagar mm så bör du kolla upp det så det inte är något kvar.
Qui dormit, non peccat
#5 Ok, tack! Då ska jag försöka lugna mig
Var lite läskigt att få sådär ont plötsligt, när man inte har det annars!
Du kan ju kolla upp om det var ett missfall.
#7 Jaså, hur kan man kolla det? Hos läkare antagligen..?
Men det var lite så jag tänkte, man vill ju gärna veta vad det var. För det känns inte som en vanlig mens, konsistens och lukt är helt annorlunda :S Ursäkta om det är lite äckligt att höra. Jag blir bara så fundersam!
Vårdcentralen eller en barnmorska. Tror det är så enkelt som att dom tar ett blodprov om det inte gått för lång tid.
#9 Hmmm ok, tack för att du berättade det, ska fundera på om jag faktiskt ens vill veta. Men bra att veta att man kan ta reda på det!