Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 4010 ggr
1991
0

tjock-smal

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag väger 54 kg och är 174 cm lång, och jag tycker att jag är tjock och väger mycket, kan någon säga något tips att bli smalare?/Sofie

Fridaaaa
0

Du bör absolut inte gå ner i vikt! Du väger nästan för lite om man kollar bmi. Jag är 165 cm lång och ska inte väga under 56 kg (då räknas jag som underviktig)
Så nej du bör inte gå ner i vikt = risk för aneroxi mm.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Birke
0

Ursäkta, men du måste va äckligt smal. Ta det här som ett uppvaknande och få ur sånna idiotiska tankar ur huvudet.

Birke
0

Vet inte om du har sökt hjälp, men du kanske borde göra det? Det är inte friskt att väga så lite, och det är inte alls friskt att tro att man är tjock i ditt ställe.

1991
0

jag kan erkänna att jag är smal men när jag kollar mej i spegeln på magen så peter den ut, vill inte se ut såå :(

och min kompis har ett annat problem som hon vill ha hjälp med, hon är 14 år och har inte så stora bröst tycker hon:/

Endroppeihavet
0

Jag tror att du är väl medveten om att 54kg inte är mycket. Men du kanske också känner ett behov att höra att du är okej. Och du är HELT OKEJ. Du har värde som människa och vikten är inte det  som identifierar dig. Vi lever i ett samhälle som fokuserar mycket på vikt snarare än personliga egenskaper och verklig hälsa.

Vilket jag tycker är ren skit. Att smalhet ska betraktas som mer beundransvärt än lycka, generositet, hälsa och så vidare..

Det viktiga är inte hur mycket du väger, utan att DU som person både kroppsligt och själsigt mår bra.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Birke
0

#4 Att magen inte är platt beror inte på att du är tjock, utan för att du har otränade magmuskler. Se till att börja äta ordentligt så att du lägger på dig vikt och börja träna. Kan rekomendera friskis o svettis lr boxercis. Själv går jag på boxercise, är normalt smal (169cm, 62kg) och har platt mage.

Att din kompis bröst är små får hon stå ut med, för det kan man inte göra ngt åt. Själv har jag oxå små bröst, men storleken kan tyvärr inte påverkas alls förutom med kirugi.

Fridaaaa
0

Det finns i princip ingen människa som har helt platt mage!
Till & med min pojkväns lillasyster som har aneroxia har lite putmage. Du är inte tjock, och går du ner i vikt finns det risk att du blir sjuk, du kommer troligtvis få problem med mens, att få barn (när du blir äldre), obefintlig byst mm.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Salladshataren
0

Jag har en kompis som hade anorexi, sen blev hon gravid och fick lite komplikationer vet inte om det var under graviditeten eller efter. Anorexi kan ge framtida men!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

PogoPedagog
0

rejäl putmage trots att man i övrigt är smal kan ju bero på allergier, gaser, olämplig kost och liknande.(dålig hållning med för mycket svank dessutom)

Men som folk innan sagt, ser du folk i profil finns knappt en enda utan putmage.