Hårolog har fel.
Idag när jag satt och läste hittade jag den här länken. Jag garvade verkligen ihjäl mig över vissa svar. Nu läser ju jag kemi, så jag vet inte om någon annan kommer tycka det är kul. I alla fall vill jag berätta vad hon har fel om:
Fråga 3: Hon svarar att man ska ha vattenlösliga stylingprodukter istället för de med alkohol i.
-Alla alkoholer är vattenlösliga annars skulle man inte kunna blanda t ex vodka med läsk. Att alla alkoholer sliter är också helt fel. Glycerol är en jättebra fuktbindare som finns med i nästan alla ansiktskrämer.
Fråga 5: Man ska använda silikondroppar.
-Är inte det sjukt dåligt för håret? Det täpper ju till huden. Då är det mycket bättre att använda vanigt bivax som inte täpper till lika mycket men som också ger en icke-vattenlöslig hinna. Det här svaret tycker jag bara är jättekonstigt när det kommer från en frisör, speciellt med tanke på det hon skriver i fråga 18. Om hon nu tycker att man har dåligt schampo för att man har fett hår kan det väll lika gärna vara silikondropprnas fel?
Fråga 10 (Den här tyckte jag var roligast): Håret blir grönt av klor och tungmetallerna i vattnet.
- Om vi hade så mycket tungmetaller i vattnet skulle vi bli hur sjuka som helst. Klor är inte en metall över huvudtaget och därmed är det verkligen inte en tungmetall! XD
Det är inte klor som färgar av sig och blir grönt på håret, det är kopparärj (som inte heller är en tungmetall). Ärjen bildas pga oxidation med klor.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hahaha xD!!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Haha, ja, det var faktiskt riktigt dåligt! Om man inte kan något ska man heller inte påstå att man kan det. Mycket ska man höra innan öronen trillar av. kanske hon uttrycker sig lite klumpigt på några ställen men hon har ju riktiga sakfel också.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Jo därför ska man alltid ta saker med en nypa salt
Folk har ideer, och kollar inte alltid upp om de faktiskt stämmer.
Qui dormit, non peccat
Hehe. Det kanske är lite elakt av mig att bara rata folk så här men jag kan inte låta bli. Läser man mycket kemi hör man allt möjligt konstigt om hår och hy och det är blir väldigt enkelt att "peka och skratta" åt sånna här människor. För att inte tala om all skönhetsreklam på TV.
Det är lite hemskt också. Hon är ju någon slags expert och har fler titlar än hårolog - folk litar ju på henne.
fniss fniss 
Sån okunskap är hemskt vanligt förekommande. 
En gång min man var hos frissan (hans vanliga frisör hade semester så han hamnade hos nån okänd kvinna i andra ändan närmaste lilla stad…). Han hade väl sagt nåt om att han kände sig så långhårig så han ville inte vänta på att hans vanliga frisör kom tillbaka från semester och då hade hon svarat att ja, håret växer så himla fort här på våren för det är så mycket vitaminer i luften!
Haha. Hon menade nog alla apelsiner som kommer farande på våren. :P

#7 Haha, ja man får ju ducka hela tiden för de där usla apelsinerna
Qui dormit, non peccat