Gråhårig?
Jag gick igenom en ganska ordentlig livskris i början på detta år och strax innan dess upphörde jag med att bleka håret. Nu har jag låtit min naturliga hårfärg växa ut och jag kan konstatera att mitt tidigare mörkbruna hår numera är uppblandat med en hel del kritvita/grå hårstrån. Till en början brydde jag mig inte särskilt mkt om det - jag tyckte t o m att det var ganska coolt, men när jag upptäckte att det bara blev mer och mer börjar jag störa mig lite smått på det. (Tänker färga över det i kväll.) Det känns dock lite väl tidigt att bli gråhårig redan vid 32 års ålder. Eller? I vilken ålder börjar man vanligtvis bli gråhårig, egentligen?

Väldigt olika, en del börjar bli gråhåriga vid 40+ andra vid 50+ och en del vid 25. Verkar vara något som går i arv dock som flintskallighet, när blev dina föräldrar osv gråhåriga?
Qui dormit, non peccat

Min kära mor fick sitt första gråa hår vid 18, när hon var 30 var hon helt glåmig i hårfärgen och stålgrå vid 40.
så man kan väl säga att du "haft tur" :P
Carpe Diem
Pojkvännen är 27 och fick sina första vita strån när han var 21. Min musiklärare var helt kritvit i skallen när han fyllde 34…
Det är nog väldigt individuellt.. Min pappa som är brunhårig har inte börjat få några grå strån (som synts i alla fall, har inte synat med lupp) förrän nu då han är 45 medan andra jag känner varit riktigt gråhåriga i samma ålder eller tidigare.
Jag är 25 år och har inte hittat ett enda hittills, inte heller sambon som är ett år yngre. Då är vi dock båda ganska ljusa plus att han rakar sitt en eller några gånger i månaden så det kan ju hända att man missat. Har dock kompisar i samma ålder som hittat flera grå strån.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
En i min gymnasieklass var helt svarthårig då men bytte (liksom sin mamma) till nästan vit-grått redan runt 35. En väldigt snygg ljus färg ska sägas, ingen sånhär dyster grå.
Själv har jag enstaka silvriga strån och har haft några år, kanske fick första runt 38-39. Jag upplever dom som silvriga mer än gråa, för dom liksom blänker lite och är ganska få så jag stör mig inte på dom. Dock kan jag bli lite orolig att jag ska komma att se ut som min farmor, som blev gråvit vid pannan/sidorna väldigt plötsligt medans resten fortfarande hade sin gamla färg kvar, det var ganska fult, om det blir så på mig kommer jag nog färga (jag som alldrig färgat hår i mitt liv)

Jag är 32 och har inte hittat något grått strå än. Det kan förvisso bero på att jag har sandréfärgat hår så det skulle kanske inte synas ändå 
Pappa (61 år) har också sandréfärgat och det syns fortfarande inte så mycket på honom. Mamma (61år) som var mörkhårig är svartgråhårig nu. Men jag har för mej att det var efter 40 som det syntes. Syster (38 år) sandréfärgat, ej gråhårig. Sambo 37 år sandréfärgat, grått skägg och lite i tinningarna. Kompisar 33, 35, 36 med mörkt hår har alla väldigt mycket gråa strån. En av dessa hittade första strået när hon var 19 år.
Min mamma fick grått hår när jag föddes. Hon var 24 när hon hittade sitt första strå.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min kompis storasyster har flera gråa hårstrån, det syns dock inte om man är på långt håll men om man tittar noga så har hon flera gråa hårstrån, och hon är 16 år.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Själv började mina gråa hår poppa upp då jag var runt 23, nu är jag 39 och jag är nästan helt silvergrå uppe på huvudet medans jag i nacken fortfarande har min vanliga färg. Jag har färgat håret under många år men efter som jag är silvergrå på huvudet så blir det en väldigt tydlig utväxt väldigt snabbt, så nu håller jag på att låta mitt grå hår växa ut.
Mvh. Silverhuldra
Jag hittade mina första gråa hårstrån för ett par år sedan (är 25) när jag lät min naturliga hårfärg titta fram. På min lillebror hittade vi ett par enstaka gråa hårstrån när han var 16. Mina två äldre bröder (32-36) har bägge fått "de grå tinningarnas charm"
, min faster var helt gråhårig när hon var 30 (har jag för mig - har aldrig sett hennes naturliga hårfärg). Så visst ligger det i generna.
_No way! Yes way!

Jag har inte haft ett enda grått hårstrå (är 49). Min frissa påstår att en del blir mörkare o mörkare istället för grå/vithåriga. Och det stämmer nog, fram till ung. 25 var jag nästan ljusblond, nu är jag mellan-/mörkblond naturligt.
Jag var tretton första gången när jag hittade mitt gråa hår! Men jag tror det var hormonfel eller nåt xP
Nu är jag 19 och har hittat massa i min lugg! :o Dock har jag färgat mycket, men jag har också haft ångest och varit otrolig och jag tror sånt spelar in
Min man började få vita hårstrån när han var runt 20. Hans pappa var helt grå vid 30. Det är klart genetiskt.