Irritation
Var till läkarn imorse för vad jag trodde var en urinvägsinfektion..
Ingenting i urinet hittades som kunde tyda på UVI.
Däremot hittades äggvita i urinen, vad tyder det på?
Läkarn trodde först på någon könssjukdom, men det är omöljigt.
Då sa han att det helt enkelt kunde vara en irritation i urinröret, eftersom jag bara har ont när jag kissar, inte kan tömma blåsan riktigt (pga smärta) och att jag är lite irriterad kring urinröret.
Har varken feber eller smärta i magen heller, så alltså, irritation i urinröret blev min "diagnos".
Fick ingen medicin utskrivet då min kropp är känslig och både jag och läkaren resonerade att det skulle vara onödigt om nu kroppen kan sköta det själv, men är det inte bättre om en vecka skulle jag komma tillbaka och få något utskrivet.
Några erfarenheter? Vad kan man göra åt detta?
**Och hur kan irritation i urinröret framkomma?
**Råkade somna med balkongdörren öppen, och sen blev jag förkyld och fick problem med kisseriet.

Har tyvärr ingen egen erfarenhet, men via google och dylikt finns det mycket info att hitta om just detta. Det verkar som att det hänger ihop med njurfunktion (närmare bestämt deras förmåga att hantera protein), men det kan också vara ofarligt.
Men om din läkare låter så pass osäker tycker jag att du borde försöka få tid hos någon lite mer insatt, så att det inte är något som din läkare missar. Lycka till!
#2 Tack för ditt svar :)
Har gått till den "mest duktiga" läkaren som jag har tillgång till, men som sagt, ska ge den en vecka, annars hoppas jag på att få remiss till infekt.klinik som han nämnde, eftersom jag även skulle behöva gå dit med min hals som dom aldrig hittar nå fel på, dock har den varit lugn nu i några månader. Symptomen för halsen är en typisk halsfluss, men dom känner inte igen bakterierna i halsen, och det är ingen körtelfeber, och sorkpest har dom också kollat :/