Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 4669 ggr
SweGizmo
0

Hormonrubbning?

Äter p-piller jasmin och har gjort i 1 år, har inte haft nåra problem med det innan mer en lite huvudvärk när jag börjar med ny karta. Men det är överlevnadsbart.

Men denna månaden har jag haft små, små blödningar under tiden jag tagit p-pillerna, fått finnar och haft problem med illamående, speciellt morgon och kvällar.

Har någon annan som äter samma p-piller och haft dessa problem eller vad kan det vara?? Har inte haft problem innan så varför får jag en hormonrubbning nu?

Min blogg: SweGizmo.se

Karmatarerskanise
0

Du kanske bör göra ett graviditetstest för säkerhetsskull.

SweGizmo
0

Men jag tror inte det är en grav utan något med p-pillret, kanske i kombination med stress??

Karmatarerskanise
0

Kontakta din gyn, för jag har alltid blivit tillsagt att man ska kolla upp sig om man får mellanblödningar.

SaraC
0

Jag fick det, men då hoppade jag också över mensen. Blev sedan rådd av min BM att bara hoppa över 2 gånger i rad och den tredje släppa igenom "mensen" och då gick det bra men kort därefter slutade jag med pillren.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[swiss]
0

Jag har inte haft något av det du beskriver och håller nu på att avsluta den fjärde kartan. Får dock se för nu har jag hoppat över mensen 1 gång. Tycker att du ska kolla med barnmorskan.

MarieEriksson
0

Jag äter Yasmin, kanske inte samma men…

Har ätit dom i två år. Nu senaste månaderna har jag knappt haft någon blödning alls. Och jag vet med 110% säkerhet att jag inte är gravid. Skulle börjat på ny karta för 1½ vecka sen men vill se hur kroppen reagerar utan dom.

Till och från har jag fått utslag, inte direkt finnar men röda utslag. Senast jag hade det ville jag knappt gå ut. Vissa gånger bara några få, men stora.

Äter dom för jag har PCOS.

SweGizmo
0

illamåendet har försvunnit dem senaste 3 dagarna, men finnarna/utslagen är kvar:/

Inga nya blödningar dem senaste 4-5 dagarna heller. Men nu ska mensen komma om 2-3 dagar så skulle det komma lite blödningar nu är det ju inte så konstigt.