Bröst som gör ont!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vet inte vilken sajt jag ska skriva på, men provar på detta..
Jag har jätte ont i mitt vänsta bröst, precis över brsötvårtan. Det är rött vid området, och det känns som ett blåmärke typ. Det är även hårt ifall man trycker där och är helt annolrunda jämnfört med mitt andra bröst.
Detta kom under gårdagen. Alltså har det endast hållt på i lite mer än ett dygn. Jag är 15 år..
Någon som vet vad det kan vara? Bör jag gå och undersöka det, eller är det bara någon som går över..? 
Gå och undersök det hos din husläkare. Tror inte det är något farligt, men det är alltid skänt att kolla upp det. Kan vara en svullen körtel.

Under puberteten kan man få ömma bröst och ömt runt vårtgårdarna, så jag hade inte varit särskilt orolig. Men om det sitter i länge så skadar det ju inte att kolla upp det hos en läkare eller på ungdomsmottagningen.
Qui dormit, non peccat
En finne?

jag fick något liknande en gång när jag gick i högstadiet. Det svullnade och gjorde rejält ont. KOmmer tyvärr inte ihåg hur skolsköterskan förklarade det men jag gissar på en inflamerad körtel eller något liknande. Det gick iaf över av sig självt på ett par-tre dagar.