Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 10087 ggr
LitenPyssling
0

Hur blir du?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en del kompisar som blir alldeles vansinniga vid mens, samtidigt har jag några få som är helt vanligt.

Jag själv blir enormt go, jag är på världens gohumör och vill bara mysa.
Jag hittar gärna på saker och blir roligt nog mindre retlig vid mens, när jag inte har mens så kan man reta upp mig ganska enkelt men när jag har det så är jag en helt annan person. Svårare att reta upp och på världens gohumör, jag blir liksom helt avslappnad =P

Hur blir du?

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[_annaH]
0

Man kan väll säga att jag är väldigt konstig när ja har mens Förvånad Jag blir sur för typ allt o säger saker ja inte menar o direkt ja sagt det så säger ja förlåt o mår dålit av att jag va så dum. Men det håller inte länge förrens ja gör samma sak Obestämd Jag irriterar mig verkligen på minsta lilla som ja i vanliga fall inte gör.

Emelie-E
0

Jag kan inte tro att jag blir annorlunda när jag har mens. Ingen som har sagt något iaf :P Så tror inte det märks så mycket. Och det ska man kanske vara glad för ^^

Dock så kan jag få väldigt ont i magen vissa gånger, och då blir jag lite mer gnällig, men det blir jag väl alltid om jag har ont någonstans :P

ettlitetalias
0

Jag blir gnällig, lättirriterad och väldigt ledsen. Grinar för nästan allt. Såg en grupp ungar dansa nere på stan idag och började grina när jag tänke på hur hårt de måste ha tränat för att visa upp rutinen. Grinar även för saker jag ser i tidningen och på TVn Obestämd

LitenPyssling
0

Bara jag som blir otroligt go av mig? =P

Ladydragon
0

vill inte verka petig men bara för att klargöra hur det ligger till

PMS (Premenstruellt syndrom) uppkommer 1 vecka eller mer innan mensen kommer

när mensen sen kommer så upphör dom här symptomen

själv så har jag troligtvis den svårare varianten PMDS och jag mår rejält dåligt 1-2 veckor innan mensen 
men när väl mensen kommer så är det som att vända på en hand jag mår så otroligt mycket bättre och livet är återigen ljust och roligt

[chriistina]
0

Jag blir elak, kan skapa bråk bara för att. Stämningen kan vara bra men jag hittar något att kommentera och blir expert på att hitta minsta lilla fel.
Sen gråter jag till allt, kan titta på tv och gråta, eller bara titta på något av mitt djur och börja gråta. Både av lycka och sorg till olika saker.

LitenPyssling
0

#5 Men en del förändras ju vid mens med, syftade på det =P

[Theriss]
0

Nu har jag inte haft nån på länge, men då blev jag på extra, extra myshumör. Störigt som tusan =P Annars som vanligt.

LitenPyssling
0

#8 Haha, jag tycker det är skönt. Blir så otroligt avslappnad och jag är normalt väldigt stressad och spänd så =P

PogoPedagog
0

Jag blir trött och ledsen vid ägglossningen ett par dagar, tappar lusten dessutom , känns ju lite kontraproduktivt av kroppen. Ca fyra dagar innan mens blir jag skitjobbig:P, labil, lättretad arg, glad och stressig, det brukar gå över någon dag in på mensen.

Fridaaaa
0

Jag blir trött, lätt ledsen och arg. Vill knappt göra något.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Worldpeace
0

Jag blir otrolig deprimerad, hatar livet och bara tanken på att jag vuxit upp får mig att må dåligt. ligger bara i sängen och tittar på tv/ vrider mig i smärtor/gråter. Har aldrig berättat för mina föräldrar.., och tänker inte göra det heller. När dem frågar vad som är fel så säger jag bara kort och gott att jag är deprimerad, vilket dem går på eftersom vi har rätt så svåra problem med Soc. (jag bor igentligen inte hemma)

Zadeira
0

Jag har inte haft mens sen gud vet när (när jag började med minipiller för kanske 6 år sedan). Förut var jag en riktigt PMS kärring. Jag blev arg, grinig, tjurig, lättstött och irriterad för minsta lilla som inte gick min väg. Fick dessutom ofta migrän och rejäla magsmärtor, och var alltså riktigt ur form både humöret och kroppen.

Började med mini-piller pga att de skulle minska migränen vid mens, men pillerna tog bort all mensen också! (Det bästa som hänt mig någonsin). Dessuotm försvann allt mitt PMS-humör och jag har fått höra särksillt från familjen att "Gud vad skönt att du inte har mens längre, du var en sån riktig bitch, det gick ju inte att vara i samma rum som dig."

LitenPyssling
0

En kompis till mig blir riktigt mordisk när hon har mens, förbannad för minsta lilla så hon tvekar inte att slå till en om det blir fel.
Tur (tycker jag iaf) är att jag inte är lika, måste vara otroligt jobbigt att vara sur hela tiden!

Gudris
0

Jag kan vara sjukt irriterad och lättstörd dagarna innan mens, men inte alltid.

fidojunior
0

Jag brukar inte förändras i humöret, i alla fall inte vad jag har märkt. :P Mensvärk har jag heller aldrig haft.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Banankaka320
0

Ganska normal, men efteråt i en vecka blir jag jättedeprigmerad O.o

Zvintos
0

Nu har ju inte jag mens längre tack vare mina piller. Men när jag hade så var det ingen som märkte någon direkt skillnad på mig, och jag kände mig inte direkt annorlunda heller rent humörmässigt.

Sweelin
0

Blir ingen skillnad Glad

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

fia-mia
0

Blir lättirriterad och galen om någon bossar över mig. Svarar inte på tilltal om jag inte har lust, om jag gör det fräser jag oftast bara tillbaka. Dock bara i någon dag, som tur är.

Blir dock inte ledsen själv så länge folk låter mig vara.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Inaarah
0

Ingen större skillnad. Lite mer lättretlig bara, haha. Flört

Asplyckans kaniner
0

jag blir lätt ledsen , sen händer det inget mer med mitt humör ;D

sen när det gäller mensverken osv.. så gör det så obeskrivligt ont , min mage bubblar & jag brukar få diareé(?) & jag blir blek i ansiktet. Har min mesverk just nu , så ska gå & vila eftersom det brukar bli bättre då.. Glad