Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 5675 ggr
Worldpeace
2011-06-28 00:41
0

Bewbz.

Hej jag är en smått överviktig tjej på 13 år.. Och nu är det så att jag undrar lite över mina bröst, för att dem är lite smått konstiga. För det första, när dem är "ostyva" (låter fel..) så är dem jätte pointiga, inte jätte men dem står ut massor, ser inte ut som andras. (har sett kompisars osv) men jag antar att det lägger sig sen när dem växt lite, eller? Iaf, det som är värst, är att ena bröstet är mindre fylligt änn det andra, vilket gör att jag får jättedåligt självförtroende. Bröstet är inte mindre, utan bara mindre fylligt. Det synns mest när jag t.ex badar och dem blir styva. Frågan är då, kommer dem bli lika senare eller kommer jag behöva stå ut med detta?

Wand
2011-06-28 00:46
0

Dina bröst kommer att "jämna ut sig" med åren. Nästan alla tjejer/kvinnor får lite ojämna bröst i början av tonåren, men så fort de växt klart så blir det bättre.
Dock så bör du ha i åtanke att kroppen är inte uppbyggd för att båda sidor ska bli symmetriska, så de kanske aldrig blir totalt superjämna - men det är antagligen inte dina ögon, öron, händer, knän eller fötter heller.

Och sedan är allas bröst olika, så sluta upp med att jämföra dig med dina kompisar! Det finns tusentals olika bröst, inget ser ut som det andra.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Cazzos
2011-06-28 23:06
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänk på att du fortfarande växer, och de kan se lite konstiga ut i början.

Jag är också överviktig, men mina bröst följer med varsin valk bak till ryggen så de är inte "ihoptryckta" utan mer åt sidorna, det är dock inget som märks när jag har bh på mig.

Det är inget att oroa sig för!

Worldpeace
2011-06-28 23:38
0

#1 när har dem växt klart då? #2 ooh ok

Wand
2011-06-28 23:40
0

Det är ganska olika, men runt 17-18 års ålder börjar det bli dags. Ibland kan det gå längre och ibland kortare. Mina växer fortfarande trots att jag är över 17! 
Men som sagt så är det heeeeelt normalt, och du är ännu hemskt ung. De flesta tjejer brukar börja växa i din ålder, så du har säkert bara varit "snabb i starten" - själv började det när jag var 10, där kan man snacka om pinsamt bland kompisar.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Elshira
2011-06-30 10:08
0

Att de kommer att räta till sig och bli helt symetriska - det händer inte för många. Nästan alla har mer eller mindre ojämna bröst, och det är nog något man får leva med. Men när man är yngre kan de vara lite extra ojämna, och blir nästan alltid åt det bättre hållet med åldern.

Men man tänker inte på det efter som man inte brukar inspektera andras bröst så noga kanske Flört Själv har jag ett som är betydligt större och därmed också hänger lite, medan det andra är "perfekt".

Att de blir olika beror ju till största del på att vi är skapta så, och till viss del att vi kanske sover mer på ena sidan än på andra, håller armarna kort på ett visst vis, och givetvis om vi är höger eller vänsterhänta.

Sedan är sådant något som sällan märks när man har kläder på sig, vill man "gömma" det lite i badkläderna så kan man försöka hitta en bikinitopp som är mer åt bh-hållet (halterneck eller inte spelar ingen roll) och som håller upp och in brösten lite, snarare än de som är tygbitar som man kan sjuta i sidan på ett snöre. Då synns det i.af knappt på mig i.af (skiljer en hel storlek för mig på brösten) :)

Normalt sett så brukar det inte märkas någon skillnad om man har en tajt topp eller en bh på sig, men om du vill göra det lite mer onynligt i vanliga bh-ar så kan du köpa bh-ar med uttagbara ilägg (på HM så har nästan alla bh-ar det), och så kan du ta ut det på den sidan med det större bröstet och låta det sitta kvar vid det mindre.

Och vad det gäller att brösten blir lite spetsiga/bulliga när de inte är styva så har nog säkert majoriteten av alla tjejer så i vuxen ålder, "fina och fasta" blir det mest när de är styva. Så är det inte så att det är kallt eller att man pillar (eller bara kommer åt dem) så är det så de ser ut.

Men som sagt, dels har du många år kvar att växa, och dels så är det helt normalt, både som ung och gammal!

Hakuna matata!

Karmatarerskanise
2011-06-30 18:39
0

Det är inte många kvinnor på denna jord som har symmetriska bröst, eller sidor på kroppen. Många har väldigt stor skillnad på brösten och det är fullt normalt.