Blöder när jag rakar mig!
Hej!
Jo det är så här jag skulle raka mig i duschen och sen så började jag blöda,varför blir det så?
PS.det är bena jag raka
Det är prickar som börjar blöda.
What doesn't kill you makes you stronger.

Därför att du skar dig
Troligtvis har du en slö rakhyvel, tycker alltid jag lyckas skära mig då! Blir hudskador som man kan blöda lite av, använd en bra rakkräm eller balsam så minskar risken för att du ska skära dig.
Qui dormit, non peccat
Ok tack för svar.

Jag har prövat med lotion och nu har prikarna torkat och ser lite fult ut vad ska jag göra åt saken?
Jag har en ny rakhyvel
Jag undrade också vilka rakkrämer det finns?(som är bra)

Jag personligen använder aldrig rakkräm till benen, utan jag har en tvålcreme från barnängen för känslig hud! Men balsam och annat funkar bra oxå. Apoteket har annars bra produkter från rfsu, både för ben och intimrakning.
Jag kan oxå få prickar, och det är bara att vänta ut dem. Brukar försvinna på någon dag för mig iaf. Finns krämer som ska förebygga röda prickar men jag har aldrig använt dem.
Ett tips som kan funka är att bara raka medhårs, men jag tycker inte att man får bort allt då.
Qui dormit, non peccat
#3 tack för svar!
Nu har jag sätt att jag har fått flera prickar

Det är för att huden är irriterad, jag hade jätteproblem först i början med röda prickar. Nu efter ett par års rakning är det bättre. Men för mig är det viktigt att inte ha torr/skadad hud innan jag rakar, ha mycket rakgel och sedan smörja med barnolja. Upplever att det blir sämre med parfymerade lotions.
Men det är väldigt individuellt, alla har ju olika hudtyper
Qui dormit, non peccat
Det är viktigt att inte raka benen om man är torr, för då blir det lätt så. Och att ha en riktigt vass rakhyvel är också a och o. JAg använder rakgel, köper den billigaste jag hittar, brukar bli för män.
Sen ska man alltid ta det lingt vid rakning, så man inte råkar dra hyveln lite snett och får ett skärsår.
Efter rakning är det bra att återfukta, gärna med aloevera.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Använd en vass, 3-bladig rakhyvel. Jag använder Gillette Simply Venus 3, den finns på H&M.
Det är engångsrakhyvlar men jag använder dem flera gånger, bladen rostar inte om du förvarar dem på en torr plats och de är lika vassa efter 3-4 gånger.
Jag använder vanlig tvättlotion när jag ska raka mig, se till att det löddrar riktigt mycket! Och raka inte snett, det ska vara raka rakningar..
Det kanske är därför det heter raka? 
oj….se till att du e varm….brukar göra det när jag duschat så det ångar :) sedan tycker jag hyveln blir bättre efter ngn vecka….har gilette tror jag…med typ fyra- fem blad…kanon,och aldrig utan rakgel….ajaj!
Som #8 säger och som jag glömde notera, se till att huden mjuknat upp lite, skölj av dig med varmvatten (inte hett men varmt så att du tycker att det är skönt) och tvätta håret innan du rakar dig så att huden hinner bli varm och blir mjuk. 
Tack så mycket för alla tips ska ta åt mig!
Balsam gör att huden blir gudomligt mjuk efteråt! I alla fall på benen :) Testa!
/ Emma