Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 2790 ggr
Miowi
0

Blödning = säkert?

Har funderat lite på det här med graviditet och mens. En gång var jag osäker om jag spytt upp ett p-piller och fick rådet av barnmorskan att vänta till uppehållet och se om mensen kommer, eftersom det var för sent med akut p-piller. Men sedan finns det ju dem som har mens trots att de är gravida, den kanske skiljer sig åt lite.

Men man kan ju inte låta bli att bli lite orolig, eller kan man vara lugn om blödningen kommer när den ska?

Exxozzie
0

Köp ett gravtest så slipper du vara orolig. Min mens blev försenad en hel månad bara för att jag var orolig. Den kom dagen efter jag gjort ett gravtest. Det finns ju på apoteket, så det är ganska smidigt.

Men om du blir gravid eller ej beror på vilket p-piller du spytt upp? Alltså var på kartan. Om det är nära de "vita" pillrerna är det mindre risk att du är gravid. Är det i mitten är det större risk.

Jag tror att det oftast är lugnt om man får en blödning och den verkar normal. Men är du orolig så köp ett gravtest! Det lättar hjärtat väldigt mycket.

Miowi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Jo känner igen det där med att mensen bli uppskjuten bara för att man är så orolig. Dock har jag hört tvärtom, att den andra veckan är den veckan med minst risk för graviditet om man skulle råka missa ett piller. Nu har jag i och för sig fått blödning efter jag glömde pillret.

Aviendha
0

Jag hade vad jag antog var min normala blödning men var ändå gravid. I regel ska ju mensen försvinna, men det är inte en garanti uppenbarligen..

hus-musen
0

Mensen försvinner inte alltid på en gång, utan man kan ha mensliknande blödningar faktiskt hela graviditeten. Så nej, en blödning behöver inte betyda att man är säker.

Qui dormit, non peccat

Tina-A
0

Mensen försvinner alltid när du är gravid, men däremot kan du ha blödningar ibland som kan misstas för mensen. Då tror man att man har mens som vanlitg och kanske inte upptäcker att man blivit gravid förän senare.

Köp ett gravtest :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]