Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 5262 ggr
Blixt
0

Utebliven mens

Hej.

Jag skulle haft min mens 9/5. Jag tog ett graviditetstest 13/5 som visade negativt. Fem dagar senare, 18/5 tog jag ett till som också var negativt.

Jag vet att mens kan utebli vid stress/oro, ändrade kostvanor osv. Vilken den gjort på mig förr.
Dock är det inget av det som är fallet nu. Jag äter bra och regelbundet och jag mår väldigt bra.

Jag tog ett graviditetstest idag igen, som var negativt.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra..

En vän till mig visade negativt på alla graviditetstest hon tog upp till 3 ½ månad in på sin graviditet.. Så man blir ju lite osäker pga detta.. Men det kan ju inte vara så vanligt?

Antar att jag undrar vad andra har för synpunkter på detta..

Mitralis
0

Har du haft oskyddat sex och i så fall när?

Mitralis
0

Här är en länk till en ägglossningskalender Glad Vissa dagar tar det ju bättre än andra, om man säger.

Blixt
0

Vi har alltid oskyddat sex, dock håller jag inte riktigt reda på vilka dagar det är. ^^
Vi försöker inte bli gravida just nu, men vi har sagt att blir jag gravid så behåller vi det.
Jag har nämligen ganska svårt för att bli gravid, det ligger i min familj.

PCOS är vell lite tidigt att börja oroa sig för? Symtomerna verkar ju inte bekanta.

MarieEriksson
0

Har ingen aning om din ålder. Mina PCOS problem började när jag va 13…

Mitralis
0

#4 Om du bara har oregelbunden mens men inga andra symptom så är det nog inte pcos, men det kan ju vara värt att kolla upp i alla fall.
Om ni har oskyddat sex så är det absolut möjligt att du är gravid.
Jag skulle till och med kalla det för att aktivt försöka även om andra i släkten har svårt att bli gravida. Många blir gravida på tre försök och om du har lite svårare så kanske ni blir gravida på 6 försök Glad

Blixt
0

Jag är 23 år. Men jag menade tidigt med att mensen bara är lite mer än 2 veckor försenad.
Men får jag inte den inom det närmaste så får jag naturligtvis kolla upp det på något vis.

Jag har ganska svårt att tro att jag är gravid.. Min ena syster och hennes sambo försökte få barn i 2 år innan de fick sin första dotter. Deras andra dotter fick de 3 år senare.
För min andra syster tog det också 2-3 år innan hon blev gravid.
Vi har haft oskyddat sex i runt 6 månader. Så egentligen så är det ju inte helt omöjligt.

Kan man kolla om man är gravid på något annat vis tro? Eller är det bara att fortsätta ta graviditetstest?

Mitralis
0

#7 Du har ju alltid Gravid iFokus där det finns en hel drös med sådana här trådar som du kan titta i Glad Där får du tips och idéer vilka symptom du kan känna och titta efter. Fast oftast så är det ändå bäst att göra ett test eftersom pms kan påminna om graviditetssymptomen.
För min syster med PCOS tog det 7 år att bli gravid och sedan tog det bara ca 5 månader från första BF så var hon gravid igen.
När jag pratade med barnmorskan om att jag var orolig att det skulle ta lika lång tid för mej så sa hon att jag inte är min syster och att det mycket väl kan gå fortare för mej Glad

Du kan ju alltid köpa ett storpack med tester så blir det billigare. Dom är lite pyssligare för man måste pinka i en burk, men för nån krona per test så kanske kan man ta det Flört Dom är inte billiga för att dom är dåliga, det är för att dom inte är snygga och som sagt lite pyssligare.

Kanske du ska kosta på dej ägglossningstesten också?

Blixt
0

Jag letade efter en sådan tråd, men antar att jag inte letade tillräckligt. Tungan ute

Jag köpte ett 20pack graviditetstester från testlagret faktiskt. :)

Förr eller senare så lär jag ju få reda på hur det ligger till. ^^

Tack för att ni lyssnade iaf. :)