Smink bortagning?
Hej, Jag är nybörjare på att sminka mig.
Jag är 12 år och går i 6an. Snart om 3 månade börjar jag 7an.
Jag använder mig av maskara och röd rouge bara.
Mina frågor är..
1. Gör röd rouge så att hyn blir fulare?
2. Går det bra att bara tvätta bort maskaran med varm vatten?
3. Är jag för ung för att sminka mig med det där?
4. När började du sminka dig o med vad?

1 Här vill jag svara ja. Dels för att de flesta inte vet hur man ska sminka sig med roughe och därför så ser det ut som att dom fått en flatnäve i ansiktet. Dels så kan det täppa till porerna och ge finnar.
2 Det beror på vilken maskara det är, men det borde funka.
3 Maskara tycker jag att du kan använda i alla fall.
4 Jag var 13 år och jag använde maskara och en jätteful blå kajal som jag skulle ha skippat nu när jag tänker tillbaka på det. Jag är nu 33 år så det var ju modernt då, men inte snyggt. Har för mej att jag hade ögonbrynspenna också för jag har så ljusa ögonbryn.
Du är säkert snygg utan smink också, men det är ju ändå lite roligt med det lilla extra
Se bara till att du inte blir helt beroende av att vara sminkad utan kan gå på exempelvis affären utan smink också. Det ger vuxenpoäng 
1. Gör röd rouge så att hyn blir fulare? - Hänvisar till Mitralis svar.
2. Går det bra att bara tvätta bort maskaran med varm vatten? Så länge den inte är vattenfast :)
3. Är jag för ung för att sminka mig med det där? Nej det tycker jag inte, men det är helt upp till dig. Kanske känner du dig för ung eftersom du frågar?
4. När började du sminka dig o med vad? Jag började när jag var 15. Det var mina kompisar som "tvingade" mig att prova mascara och ögonskugga. Kände mig jätteful! Men när jag hade övat lite hemma och så så började jag ha lite kajal och lite lite mascara.

Som de andra skriver så vet många inte hur man lägger rouge utan det ser ut som de har blivit slagna i ansiktet. Alldeles för många använder även helt fel färg på rouget, du ska ha en som passar din hudton annars ser det fult ut.