Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 5269 ggr
Cazzos
2011-04-05 18:52
0

Twilight: Breaking Dawn

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vissa kanske vet att i den kommande filmen Breaking Dawn kommer att innehålla vuxet material.

Åldersgränsen på de tidigare filmerna är väl 11 eller 12 år? Jag kommer inte ihåg..

Men jag tror säkert att Breaking Dawn filmen kommer att ha en åldersgräns på 15 år.

Rodregon
2011-04-06 10:58
0

Twilight är kanske bra men det är ingen sagan om ringen. Sagan om ringen har fått otroligt många Oscars för bästa film. tyvärr så saknar Twilight de meriterna. Twilight behöver visa lite mer svärd om de ska lyckas vinna fler hjärtan :).

ella99bella
2011-04-06 15:16
0

vrf får i nte unga kolla på den då???

Mvh/Ellen<3Glad

hus-musen
2011-04-06 17:08
0

#1 Jag tycker att sagan om ringen alla filmerna är värdelösa och förutsägbara.. Så smaken är som baken Glad Men jag gillar inte twilight heller, känns som att jag är för gammal för dem.

#2 Det finns något som heter åldersgräns på vad som anses vara acceptabelt för barn att titta på.

Qui dormit, non peccat

Cazzos
2011-04-06 20:24
0

#2 Som jag skrev i inlägget så kommer Breaking Dawn att innehålla vuxet material som barn inte får se. Därför sätter man åldersgräns på filmer.

Skräckfilmer har oftast 15 årsgräns, men vem tycker egentligen att en 11-åring ska se på sånt? Alla har nog samma åsikt när det gäller åldersgränsen på filmer. :)

hus-musen
2011-04-06 21:43
0

#4 Hihi ja i regel alla utom barnen har samma åsikt om åldersgränser =) Vet sj hur sur jag var över att freddy krueger hade 15 årsgräns, men såhär i efterhand så inser jag att den filmen inte var så lämplig för en 9-åring.Skrattande

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
2011-04-07 00:17
0

Jag tycker twilight filmerna är riktigt mesiga. Riktigt tråkiga faktiskt.
Är nog också för gammal :P

Cazzos
2011-04-07 08:01
0

#6 Haha, jag tycker att filmerna är bra, inte bara för att det är unga skådespelare blablabla, men handlingen är bra och det är spännande att se vad som händer.

Jag har inte läst böckerna och det orkar jag inte göra heller ;)

[swiss]
2011-04-07 13:59
0

Jag brukar inte tycka om sådana overkliga filmer som Sagan om ringen, Pirates… m.fl, men just Twilight är bra :)

Cazzos
2011-04-07 14:05
0

#8 Robert Pattinson är gudomlig. Kyss

Själva karaktären Edward i filmen är jag inte så förtjust i men Robert är så himla söt Oskyldig

Karmatarerskanise
2011-04-07 15:12
0

#7 HAha, spännande är det sista jag skulle kalla dom ;)
Men som tur är är smaken som baken!

HAr inte heller läst böckerna. Men jag skulle gissa att jag hade tyckt de var bättre.

MoaL
2011-04-09 05:48
0

Böckerna är LÄTT bättre, jag har läst dem hur många gånger som helst. Skrattande Filmerna är inte alls bra. Särskilt första filmen sög hårt, så värdelös var den. Den var rent pinsam att se. Andra filmen var liiite bättre, och tredje filmen var faktiskt skaplig (jag blev själv förvånad) men jag tycker att personerna som spelar huvudrollerna, Robert Pattinson och Kristen Stewart, är riktiga skräpskådespelare. Jag hade aldrig anställt dem. Men jag ser ändå fram emot fjärde filmen, jag måste ju såklart se alla filmer. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Karmatarerskanise
2011-04-09 11:51
0

#11 Ja, dom är riktig kassa skådisar :P

Rodregon
2011-04-12 19:55
0

# 8<3, Sagan om ringen har ju flera verkliga faktorer, exempelvis så balanserar filmen på en tråd om att det inte enbart är de största och rikaste som kan göra skilnad i världen utan även de små samt att sagan om ringen även visar en känslomässig vänskap starkare än någon sceen i Twilight. Att det är mycket fantasi kan jag hålla med om, men filmen är lika verklig som en metafor i det svenska språket (mao det är en hypotes av den realistiska världen). Därför är sagan om ringen en lite bättre film.

Almatari81
2011-05-07 11:06
0

Twilight filmerna är underbara men böckerna är bättre, men så är jag ju helt såld på vampyrer också. 
Älskar i och för sig sagan om ringen med, skönt att slippa den vanliga världen ibland.

Karmatarerskanise
2011-05-07 16:36
0

#14 Såld på vampyrer är jag med, men jag ser inte dessa filmer som riktiga vampysfilmer, utan mer som tonårsromanser.

ella99bella
2011-05-07 19:39
0

jag älskar filmerna och böckerna!Skrattande

Mvh/Ellen<3Glad