Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 7847 ggr
flisan708
2009-08-04 18:32
0

Underkläder

Hur tänker ni när ni köper underkläder?

När ni köper underkläder väljer ni då att köpa kvalitet som är lite dyrare eller köper ni billigt för prisets skull?

Själv köper jag kvalitet särskillt på bh:ar eftersom passformen där är så viktigt. Där jag bor finns en bra affär som heter Underverket.  Där kan man spara pengar på "ring" (200kr x 5 månader) sen får man ett presentkort på 1100 kronor. Man får 100 kronor extra att handla för av affären.  Vilket är en superbra grej.

Själv resonerar jag att man klär sig inifrån och ut. Hur tänker ni?

Sweelin
2009-08-04 19:20
0

Jag blir glad om jag hittar billiga bh:ar som passar fin fint :) Ganska lätt att hitta i min storlek faktiskt Glad

Trosor bryr jag mig inte om vad det är för modell direkt, bara dom passar… ;)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Musiken
2009-08-04 20:17
0

BH:ar koper jag pa kvalitet bade nar det galler utseendet och hur den kanns. Lagger dock inte ut mer an 800kr pa en eftersom brosten ar det forsta att vaxa/krympa nar jag pendlar i vikt vilket gor att jag ofta byter storlek Skrikandes

Trosor sa koper jag garna kvalitet med. Kopte ett tre-pack en gang for 100kr och alla gick sonder forsta anvandningen eller forsta tvatten Obestämd

SaraC
2009-08-04 21:31
0

Köper gärna billigt med bra kvalité Flört Nej, men jag köper det som är snyggt och känns skönt och det blir för det mesta billigt. Och så slänger jag och köper nytt efter hand.

Borde förmodligen inse att det är bättre att investera i något med bättre kvalité på en gång. Men sist jag köpte ett par Sloggi-trosor som jag älskade så lyckades jag riva sönder dem på ett staket och blev så sur att jag inte köpt fler sedan dess.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Telefonkontakt
2009-08-04 22:07
0

bh så går jag efter det som passar oh billigast möjligt. brukar hamna på ca 250 på lindex

trosor köper jag nästan jämt på h&m och kaphal. skule aldrig köpa underkläde rpå maxi. eller kläder där över huvud taget…

men svindyr kvalité ratar jag direkt,

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

StickyKitten
2009-08-04 23:07
0

Jag köper billigt och snyggt Glad Lindex små BH:ar för 120 kr brukar fungera bra för mig (om man hittar sådana utan snobben och Hello Kitty), och när jag köper underkläder brukar det bli sådana 3 par för 100 kr.

mayolica
2009-08-04 23:58
0

billigt och bra kvallitet och passform. ibland kan man faktiskt hitta en bh för runt hundralappen som sitter perfekt och håller i flera år. Det är inte alltid en garanti att det dyraste är det bästa.

~ mayolica ~

elyse
2009-08-05 01:30
0

Jag köper det som är fint. "Kvalitet" letar jag inte direkt efter, men har aldrig blivit missnöjd hittills. Jag behöver knappt prova BH, vet precis vad jag har när jag handlar på H&M, och det är oftast där jag köper underkläder. Med en ny BH blir det alltid tre par trosor också, jag matchar alltid BH och trosa.

Saga85
2009-08-05 02:44
0

H&M är en favorit, och där jag oftast köper underkläder. Billigt och bra.

Callisto
2009-08-05 15:48
0

Jag är beredd att lägga ut en stor summa på en bra bh. Jag verkar bara aldrig hitta någon. Behöver man större BH storlekar verka handeln tycka att man inte längre vill se sexig ut eller ha urringat. Jag tycker att det var mucket lättare att hitta BH när jag var yngre, då kunde man ta den HM-bh som man tyckte var snygg och sen var det klart men som det är nu har HM inte ens min storlek.

Den som vet vart man kan få tag i större BH-ar som inte placerar börsten i armhålorna kan gärna få kontakta mig

flisan708
2009-08-05 16:11
0

#9 Jag vet var du kan få tag i snygga bh:ar till dig. www.underverket.se de finns i dalarna. Vet inte var du bor men det kan vara värt ett besök. Vet att folk åker långväga till deras butiker, de har bra service och superkunnig personal. Stort urval i alla storlekar. Vet att du inte kommer att åka därifrån missnöjd i alla fall. Hos dem har man möjlighet att spara på "ring" 200 kr x 5 månader så får du 100 kronor av dem extra. Hur snabbt du betalar är upp till dig själv men fem månader är det normala.  

Handlat av dem i flera år och de flesta av mina vänner handlar där mä. Men om du bor långt härifrån, så kanske de vet var du kan hitta en butik i närheten av dig. Lycka till!!!!

Aviendha
2009-08-05 16:11
0

Både och. Vissa saker vill man ha kvalitet på, heellre bhs då och om det är ettt par snygga trosor. Men H&M's trosor håller en hyfsad kvalité, iaf de flesta av dem (man kan lätt se skillnad om man veet vad man tittar efter) och de håller år åt mig så det är bra.

Har en liten trosfetisch så ;)

Callisto
2009-08-05 16:17
0

#10 Jag bor i Stockholm så det är ju en bit. Å andra sidan har jag ju släkt i Dalarna så det kan ju vara värt att titta förbi någon gång när man ändå är där uppe

flisan708
2009-08-05 16:25
0

#12 Gör det. Finns en butik i centrala borlänge samt en i mora. Vet inte om de har fler men det är vad jag känner till. Du kommer då att bli nöjd. Hon som äger butiken heter Anki och hon är i borlänge. Men alla är superbra i butiken. Om man lämnar  sin mailadress på deras hemsida så skickar de hem erbjudanden lite då och då.

Callisto
2009-08-05 16:30
0

Tror jag satsar på Falun. Vi brukar alltid stanna där och fika med släkt innan vi drar vidare

Callisto
2009-08-05 16:31
0

*dubbel*

flisan708
2009-08-05 16:39
0

Du får gärna berätta framöver hur det gick. Pratade just med en gammal väninna som ska gifta sig helgen. Tog henne dit i våras efter att hon provat brudklänning. Hon tyckte att klänningen blev än bättre med rätt grejer. Hade aldrig varit dit innan och blev supernöjd.

Callisto
2009-08-05 17:05
0

Enligt gula sidorna finns det en butik här i Stockholm.. Hette också underverket men är det samma måntro?

flisan708
2009-08-05 17:13
0

Du får ringa ngn av butikerna i dalarna och fråga om det är deras. Men det borde ju ha stått på deras hemsida om de haft en där. Enligt den borlänge, falun och mora. Å andra sidan kan du bara ta en dagstur och göra falun och borlänge. Går bussar mellan dessa städer var tionde minut på vardagarna.

ChristineL
2009-08-06 14:41
0

När jag köper BH vill jag helst ha av kvalité, men även någonting som är fint självklart. Då går jag gärna till Change eller Triumph tex, trosor däremot köper jag mest om jag hittar några fina/anygga/sexiga beroende på vad jag är ute efter.

LinnB
2009-08-06 16:58
0

Jag är en äkta H&M/Lindex-människa. Jag köper det som är bekvämt och billigt, för något annat har jag inte råd med.
Skulle gärna vilja handla alla mina underkläder på Triumph eller liknande, men det tar liksom stopp.
Men H&M har mycket snygga underkläder! Och Lindex börjar bättra sig tycker jag. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Furatekken
2009-08-07 19:42
0

Jag köper prisvärda men bra bh:ar, gärna hudfärgade. Behöver inte så snygga, jag har schyst hylla, det räcker. ;)

Wenz
2011-04-08 09:52
0

Wenz.se säljer annars mycket snygga underkläder:)

Miowi
2011-04-08 13:27
0

Min kropp ändras fortfarande rätt mycket, har bara på en månad gått upp två kupstorlekar. Med endast studiebidrag känns det därför dumt att köpa kvalitetkläder som sen inte passar, så får väl vänta lite med det. Så nu köper jag mest med ögonen för plånboken och killens skull! Flört

Sara
2011-04-08 14:27
0

BH måste jag köpa dyrare för att de ska sitta bra, hade F innan jag blev gravid.

Trosor köper jag billiga som är fina. =) Gillar att köpa nya.

Sara

[swiss]
2011-04-08 17:34
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har mest bhar från H&M, men ska gå och testa något som sitter bättre på Change tänkte jag. Trosor köper jag lite var som helst, billiga, sköna o fina.

Ellenfyrkant
2011-04-09 00:28
0

BH:arna jag köper är alltid dyra med kvalitet, FRÅN 300 kr. andlar på change. Trosor vet jag inte om jag upplever att de är av olika kvaliteter på samma sätt. Jag har blandat, allt från spets från twilfit för typ 120:- till bomullstrosor från newbody. :) Men de håller väl allihopa. ^^

Mvh Ellenfyrkant

Minicole
2011-04-09 07:32
0

Jag köper i stort sett bara på H&M. Kan varmt rekomendera deras "bas" sortiment Ouer perfect tror jag de heter. Finns i massa olika storlekar och modeller. Trosorna till är de skönaste jag har haft, förutom sloggi som annars är en favorit.

Köper nog mest bekväma underkläder och så nån gång ibland nåt lite mer fancy.

pyromanen
2011-04-09 20:07
0

BH som passar och är snygga och av bra kvalité för mig kostar minst 4-500 kr, och det får det vara värt. Trosor köper jag typ 3-pack var som hälst.

Åsa S
2011-04-11 09:49
0

När det gäller BH är det lågt pris + skön som gäller.

När det gäller trosor är det materialet som är viktigt, föredrar bambu, tål 60-tvätt, mjukare än bomull, naturligt anticeptiskt, andas bättre än bomull och man kan hitta såna som kostar runt 60krst. Jag köper via nätet och de kommer hem i brevlådan